۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۵۴۳۴۸۴

نماینده آیت الله سیستانی خواستار حمایت از خانواده شهدا و مجروحان شد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی پیروزی بر داعش را به ملت عراق تبریک گفت و خواستار حمایت از خانواده شهدا و مجروحان شد.
حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: ملت عراق پس از سه سال مبارزه بسیار سخت توانستند بر جریان تروریستی داعش پیروز شوند و از وطن، کرامت و مقدسات خود محافظت کنند.

وی افزود: مردم عراق با صلابت، صبر، ایمان، جانفشانی و رشادت‎های بسیار توانستند بر تروریسم پیروز شوند و آنچه را که بسیاری از مردم دور از ذهن می‎دانستند، به واقعیت تبدیل کنند.

حجت الاسلام کربلایی تصریح کرد: حضرت آیت الله سیستانی صاحب فتوای جهاد کفایی مبارزه با تروریسم از همه امکانات خود برای یاری رسانی به رزمندگان استفاده و در این راستا استادان و روحانیان حوزه‎های علمیه بسیاری را به خطوط مقدم جبهه اعزام کرد که چند تن آنان نیز به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

وی رشادت مجاهدان عراقی در دفاع از این کشور را مایه عزت و افتخار توصیف کرد و ادامه داد: اگر پاسخ مثبت ملت عراق به فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی نبود، پیروزی بر داعش طی سه سال امکان نداشت بنابراین شما شایسته این پیروزی هستید و بر شما مبارک باشد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی از شهدا و خانواده‎های آنان که با خون خود به دفاع از ملت عراق پرداختند، تقدیر کرد و اظهار داشت: جانبازان در واقع شهدای زنده هستند و از همه کسانی که در راه مبارزه با تروریسم به ملت عراق کمک کردند اعم از پزشکان، نویسندگان، رسانه‎ها، شعرا، اندیشمندان و کشورهای مختلف تقدیر و تشکر می‎کنیم.

وی اضافه کرد: پیروزی بر داعش به معنی پایان مبارزه با تروریسم نیست بلکه این جنگ تا زمانی که افرادی با افکار انحرافی و افراطی آنان وجود دارد، استمرار خواهد داشت.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی خواستار هوشیاری دستگاه‎های اطلاعاتی و مردم نسبت به اقدامات تروریستی شد و تاکید کرد که ملت عراق باید مراقب دور جدید حمله‎های تروریست‎ها و انفجارات باشند.

وی ضمن اعلام حمایت از بسیج مردمی عراق، تاکید کرد که طبق قانون اساسی عراق، سلاح فقط باید در دست دولت باید باشد.

حجت الاسلام کربلایی با بیان اینکه امتی که حامی خانواده شهدا نباشد، رستگار نمی‎شود، گفت: مبارزه با داعش منجر به کشته و زخمی شدن ده‎ها هزار تن از مردم عراق شده است بنابراین دولت و پارلمان این کشور باید به خانواده شهدا و مجروحان در زمینه‎های مختلف نظیر مالی، مسکن و آموزش کمک کنند.

وی خواستار مبارزه جدی و فعال با فساد و مفسدان شد و بیان داشت: که جنگ علیه فساد مدتی است به تأخیر افتاده است. مبارزه با فساد کمتر از جنگ با تروریسم نیست و باید از پیروزیهای بسدت آمده محافظت کرد تا در اهداف سیاسی مورد سوء استفاده قرار نگیرد./994/ب901/ف

ارسال نظرات