۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۴۳۶۰۳

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از تبعات درگیری با حزب‌الله اظهار نگرانی کرد

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با اذعان به اینکه این رژیم توان پذیرش تبعات جنگ با حزب‌الله را ندارد، گفت: امروز تعداد موشک‌های حزب‌الله فراتر از موشک‌های کشورهای اروپایی عضو ناتو است.
موشک های حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، «دانی دانون»، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز گذشته هشدار داد که شمار موشک‌هایی که حزب الله زیر زمین در اختیار دارد فراتر از مجموعه موشک‌هایی است که کشورهای اروپایی عضو ناتو روی زمین دارند.

دانون در جلسه بحث و بررسی که شورای امنیت به مناسب صدور قطعنامه 1701  برگزار کرده بود گفت: امروز شمار موشک‌های حزب الله به بالاتر از 120 هزار فروند رسیده که مناطق مسکونی در اسرائیل را در تیررس گرفته است در حالی که در هنگام صدور قطعنامه 1701 شمار موشک‌های حزب الله هفت هزار فروند بود.

دانون در جمع نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت افزود: داده‌های اطلاعاتی مواضع نظامی حزب الله و تاسیسات غیرنظامی آن در داخل روستاها در جنوب لبنان را نشان می‌دهد، وی همچنین تصاویری هوایی و اطلاعاتی جدید درباره تسلیحات حزب الله را نشان داد.

در همین حال رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند ارتش رژیم صهیونیستی دیروز رزمایش بزرگ خود در قبرس را که به منظور شبیه سازی جنگ با حزب الله در عمق لبنان بود به پایان رساند.

پایگاه خبری روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشت: در گیر و دار درگیری‌های کرانه باختری و تنش‌ها در مرز با نوار غزه، ارتش اسرائیل نگاه خود را به سمت شمال و به سوی جزیره قبرس منحرف کرده است نیروهای ویژه ارتش و نیروی هوایی اسرائیل دیروز رزمایش یک هفته‌ای در قبرس را به پایان رساندند که در جریان آن سربازان اسرائیلی با منطقه‌ای کوهستانی و شرایط آب و هوایی سخت روبرو بودند.

پایگاه خبری کانال 20 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: طی هفته اخیر صدها نفر از نیروی هوایی و زمینی اسرائیل در منطقه نقشه جنگ در منطقه شمال اسرائیل را شبیه سازی کردند به گونه ای که یگان‌ها جنگی سخت با حزب الله در عمق خاک لبنان را آموزش دیدند.

در این رزمایش نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی با همکاری هواپیماهای جنگی، بالگردها و پهپادها مشارکت داشتند به گونه ای که با ارتش قبرس نقشه‌های پیچیده جنگ را آموزش دیدند.

یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی هدف از این آموزش را آمادگی برای جنگ خواند و گفت: مرحله نخست رزمایش هفته گذشته آغاز شده و مرحله دوم آن که مهم‌تر است روز یکشنبه شروع شده و روز پنجشنبه پایان یافت.

در همین حال ژنرال «گیورا آیلند»، رییس سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی که از جمله بزرگ‌ترین پژوهشگران و کارشناسان مسائل نظامی و امنیتی این رژیم شمرده می‌شود اعتراف کرد که رژیم متبوعش تحمل جنگ تازه ای علیه حزب الله را ندارد.

وی در گفت‌وگو با تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل قادر به تحمل جنگ جدیدی در رویارویی با حزب الله نیست ما باید برای اجتناب از درگیری یا هر چیزی که موجب بروز آن می‌شود، کار کنیم.

آیلند در پاسخ به سوالی گفت: نگرانی از جنگ ناشی از احتمال وجود سلاح کشتار جمعی در دست حزب الله نیست بلکه به دلیل زرادخانه موشکی متعارفی است که بنا به تازه ترین ارزیابی‌های اطلاعاتی اسرائیل بالغ بر 130 هزار موشک با انواع و بردهای مختلف است.

این ژنرال بازنشسته صهیونیستی معتقد است حملات این رژیم در سوریه با دُز پایین تر و بسیار حساب شده صورت می‌گیرد تا پاسخ مستقیم علیه رژیم صهیونیستی را در پی نداشته باشد.

آیلند تاکید کرد: اظهارات آویگدور لیبرمن وزیر امنیت اسرائیل درباره اینکه اسرائیل اجازه عبور تسلیحات پیشرفته از جمله سلاح های غیرمتعارف به دست حزب الله را نمی‌دهد به نوعی اعتراف غیر مستقیم به قدرت در حال رشد حزب الله است و اینکه اسرائیل هر عملیات قاچاق سلاحی خاص به لبنان را که شناسایی کند هدف می‌گیرد.

این ژنرال صهیونیست هشدار داد: اسرائیل آماده پذیرش جنگ و رویارویی با حزب الله نیست حتی اگر آماده‌تر از وضعیت خود در آستانه جنگ سال 2006 قرار گرفته باشد بنابراین اسرائیل توان پذیرش تبعات هر جنگ تازه‌ای با همه ابعاد آن را ندارد.

وی ادامه داد: ما در اینجا از سلاح‌های غیرمتعارف حرف نمی‌زنیم بلکه از زرادخانه متعارف حزب الله می‌گوییم موضوعی که بر ما واجب می‌کند برای ممانعت از وقوع جنگ تلاش کنیم و اگر جنگی رخ بدهد باید ظرف سه روز تمام شود نه 33 روز آن گونه که در سال 2006 در جنگ دوم با لبنان اتفاق افتاد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات