۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۴۳۷۶۰
تحلیلگر مسائل بین الملل:

عربستان روی دیگر رژیم صهیونیستی است

هانی زاده با اشاره به اینکه آل سعود از برگزاری راهپیمایی حمایت از قدس در عربستان خودداری کرده است، گفت: علمای وهابیت هرگونه تظاهرات در جهان اسلام علیه یهودیان را حرام اعلام کردند که این اقدام نشان دهنده آن است که عربستان سعودی روی دیگر چهره رژیم اشغالگر قدس است.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل و معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به شرایط منطقه و نقش تخریبی عربستان سعودی در این باره اظهار داشت: نتیجه نقش تخریبی عربستان آن شد تا ترامپ طرح قرار دادن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام کند و اتخاذ چنین تصمیمی پس از گفت و گو با پادشاه و ولی عهد سعودی، پادشاه بحرین و اردن، رییس امارات متحده عربی و رییس جمهور مصر و اخذ موافقت شان صورت گرفت.

تحلیلگر مسائل بین الملل ادامه داد: ترامپ پس از اخذ موافقت ها و با آگاهی از اینکه بیت المقدس نخستین قبله جهان اسلام است، آن را پایتخت رژیم صهیونیستی قلمداد کند.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با اشاره به اینکه آل سعود از برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز علیه تصمیم ترامپ در کشور خودداری کرده است، خاطرنشان شد: علمای وهابیت هرگونه تظاهرات در جهان اسلام علیه یهودیان را حرام اعلام کردند که چنین موضعی نشان از آن دارد که عربستان سعودی روی دیگر چهره رژیم اشغالگر قدس است.

هانی زاده، آل سعود را یکی از بازوهای محکم آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بیان کرد و گفت: مشکل ملت فلسطین افزون بر اشغالگران، عربستان سعودی است که اکنون روزانه 500 هزار بشکه نفت را از طریق شرکت آرامکو در اختیار این رژیم غاصب قرار می دهد و چنین اقدامی در جهان اسلام و عرب سابقه ندارد.

وی اقدامات انجام شده عربستان سعودی را در راستای حفظ منافع رژیم صهیونیستی و به حاشیه راندن مسأله فلسطین عنوان کرد و افزود: در جریان نشست سران کشورهای اسلامی در استامبول، عربستان سعودی در پایین ترین سطح شرکت کرد حتی در اتحادیه عرب که قرار بود نشست سران کشورهای عربی برگزار شود، عربستان به مخالفت با برگزاری جلسه پرداخت.

تحلیلگر مسائل بین الملل اعلان قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین را تنها بهانه دانست و تصریح کرد: همه قدس باید در اختیار فلسطین قرار گیرد و قدس شرقی و غربی پدیده جدید است که هدفش مشروعیت بخشی به طرح دونالد ترامپ خواهد بود./9456/ت302/ب1

ارسال نظرات