۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۵۴۴۳۱۴

اخبار کوتاه از دنیای نشر

آغاز به ‌کار کمپین تولید کتاب صوتی برای روشندلان، تفریظ سردار سلیمانی بر کتاب نقاشی‌های روح‌الامین، واگذاری حق انتشار مجموعه «ماهی طلایی» به ناشری در قزاقستان و توزیع کتاب «من زنده‌ام» در افغانستان از عناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.
اخبار کوتاه دنیای نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آغاز به‌کار کمپین تولید کتاب صوتی برای روشندلان، تفریظ حاج قاسم سلیمانی بر کتاب نقاشی‌های حسن روح‌الامین، واگذاری حق انتشار مجموعه «ماهی طلایی» به ناشری در قزاقستان و توزیع کتاب «من زنده‌ام» در افغانستان از عناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.

آغاز به‌کار کمپین تولید کتاب صوتی برای روشندلان

رییس فرهنگسرای اندیشه از آغاز به‌کار کمپین تولید کتاب صوتی ویژه کودکان روشندل خبر داد.

​به گزارش خبرگزاری رسا، محمد میثم میثمی، مدیر فرهنگی هنری منطقه هفت شهرداری تهران و رئیس فرهنگسرای اندیشه درباره این کمپین، گفت: کمپین تولید کتاب صوتی ویژه کودکان روشندل با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اشاعه و ترویج فرهنگ مهربانی و نوع‌دوستی و افزایش منابع کتابخانه‌های صوتی ویژه کودکان روشندل، آغاز به‌کار کرد.

 وی همچنین با اشاره به همکاری انتشارات سوره مهر در این کمپین، افزود: انتشارات سوره مهر، آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن کتاب‌های کودک و نوجوان برای تولید کتاب صوتی اعلام کرده که امیدواریم بتوانیم در مدت برگزاری این کمپین، ناشران دیگری را نیز در حوزه کودک و نوجوان همراه خود داشته باشیم.

 میثمی بیان کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام شرکت در این کمپین می‌توانند تا 15 دی‌ماه به پایگاه اینترنتی andisheh.farhangsara.ir مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 88765509 و88766030 تماس بگیرند.

تفریظ حاج قاسم سلیمانی بر کتاب نقاشی‌های حسن روح‌الامین

 کتاب نقاشی‌های ۸ سال اخیر حسن روح‌الامین، هنرمند عاشورایی کشورمان به تازگی منتشر شده است.

سرلشکر قاسم سلیمانی روز گذشته ضمن مشاهده تصاویر این کتاب، تقریظی بر آن نوشته که متن آن بدین شرح است:

«دوست و برادر عزیز و هنرمند متعهدم، حسن آقای عزیز؛

آنچه از هنر خدادادی جنابعالی در ترسیم مصائب اهل بیت(ع) مشاهده کردم، هر یک فراز از چند منبر عالم برجسته و بااخلاص بود.

برادر بزرگوارم؛ این هدیه الهی را همانند خون‌ها و دست‌ها و سرها و پاهایی که در این راه قلم شد، وقف این راه کن؛ و خط و راهی را برای دیگر متعهدین و توانمندان ترسیم بفرما.

از خداوند منان خواهانم، به این دستان با برکت توانمندی بیش از پیش؛ و قلب و دل شما را در این راه منورتر بگرداند.

برادرت قاسم سلیمانی، ٩٦/٩/٢٨»

بر اساس این گزارش، روح‌الامین متولد ۱۳۶۴در تهران است؛ او مقطع متوسطه را در هنرستان پشت سر گذاشت و با علاقه‌ای که به رشته نقاشی داشت، وارد دانشگاه شد. روح‌الامین فارغ‌التحصیل دانشکده هنر دانشگاه شاهد است و پایان‌نامه‌اش حول موضوع عاشورای حسینی است، به همین بیشترین تابلوهایی که تاکنون کشیده، مفهوم عاشورایی دارد. علاوه بر آن‌ها، «آخرین وداع با حضرت زهرا(س)»، «طراحی چهره حاج احمد متوسلیان»، «واقعه خونین مسجد گوهرشاد»، «مدافعان حرم» و «شهید حججی» از دیگر آثار مشهور روح‌الامین است.

مجموعه ۵ جلدی «ماهی طلایی» حسن‌بیگی راهی قزاقستان می‌شود

آژانس ادبی پل حق انتشار مجموعه ۵ جلدی «ماهی طلایی» را به ناشری در قزاقستان واگذار کرد.

مجید جعفری اقدم مدیر آژانس ادبی پل از فروش رایت مجموعه ۵ جلدی ماهی طلایی ابراهیم حسن‌بیگی به ناشری از کشور قزاقستان خبر داد و گفت: رایت این مجموعه ۵ جلدی به انتشارات فولیانت قزاقستان فروخته شده و منتظر تایید در شورای گرنت برای دریافت بودجه حمایتی است.

وی ادامه داد:‌ مجموعه ۵ جلدی «ماهی طلایی» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی است،‌ هم‌چنین از این نویسنده مجموعه دیگری با عنوان «کلاغ سفید»  نیز منتشر شده است مه  ایست آن نیز به این انتشارات واگذار شده است.

جعفری اقدم تصریح کرد:  این قراردادها بین آژانس ادبی پل و ناشران خارجی منعقد شده است و اجرای مفاد آنها منوط شده است به حمایت طرح گرنت  یا طرح تاپ از ناشران خارجی طرف قراردادها و موافقت و امضای قراردادها توسط طرف های ایرانی صاحب آثار(نویسندگان یا ناشران).لا همه این قراردادها به همراه فرم های درخواست حمایت ارسالی از طرف ناشران خارجی قراردادها و تصویری از مجوز نشر آنها در کشورهایشان به دبیرخانه طرح گرنت در وزارت ارشاد یا طرح تاپ در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارسال شده است.

مجموعه داستانی پنج جلدی «ماهی طلایی» از سوی نشر ساز و کار در نایران منتشر شده است،‌ در هریک از مجلدات این مجموعه اتفاقاتی برای ماهی طلایی و ماهی‌هایی که همراه او زندگی می‌کنند، می‌افتد ولی ماهی طلایی به عنوان قهرمان قصه تلاش می‌کند با حل مشکل به خواسته‌هایش برسد. شخصیت ماهی طلایی در این مجموعه با توجه به مخاطب در نظر گرفته شده برای آن، شخصیتی پر جنب‌وجوش و خوش فکر و در عین حال پر تلاش است و به مخاطبش آموزش می‌دهد که کنجکاو باشند و برای یافتن پاسخ پرسش‌هایشان تلاش کند.

شقایق قندهاری پیش از این این مجموعه را به زبان انگلیسی برگردانده بود.

توزیع کتاب «من زنده‌ام» در افغانستان

سیدصفر صالحی، مدیر انتشارات بروج، با اشاره به برنامه‌های این انتشارات گفت: قرار است کتاب «من زنده‌ام» در آینده نزدیک در برخی از کشورها از جمله افغانستان توزیع شود.

وی به ترجمه‌های صورت گرفته از این کتاب اشاره کرد و افزود: ترجمه انگلیسی و آلمانی از مجموعه خاطرات معصومه آباد در دست انجام و رو به اتمام است. قرار است پس از ویرایش‌های نهایی منتشر و در کشورهای مقصد توزیع شود.

«من زنده‌ام»، مجموعه خاطرات معصومه آباد است که از دوران کودکی او آغاز شده و تا پایان دوران اسارت راوی در جنگ تحمیلی ادامه دارد. آباد یکی از چهار بانوی ایرانی است که در اوایل جنگ تحمیلی به اسارت درآمد./۹۹۸/پ۲۰۴/ش

ارسال نظرات