۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۴۴۳۲۴
حجت الاسلام پژمانفر:

برخی در حال تحریف شخصیت امام هستند/ ساده زیستی سیره عملی امام راحل است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی ساده زیستی را سیره عملی امام راحل دانست و نسبت به تحریف شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی هشدار داد.
پژمانفر

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اختصاص بودجه به مجموعه‌ای که بر خلاف سیره امام حرکت می‌کند را نادرست ارزیابی کرد و گفت: حضرت امام با ویژگی هایی همچون ساده زیستی و توجه به فقرا شناخته می‌شوند که اساساً با برخی از تشریفات و مسائلی که امروز می بینیم و مورد انتقاد دوست داران امام است، انطباق ندارد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ساده زیستی را سیره عملی امام راحل دانست و تصریح کرد: باید نگران عدد و رقمی باشیم که در برخی جاها هزینه می‌شود؛  حتی در این ساخت و سازها توجهی به معماری اسلامی نشده است.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: متأسفانه برخی در حال تحریف امام هستند؛ گاهی تحریف امام از سوی نزدیکان بنیانگذار انقلاب انجام می شود یعنی می خواهند تعریف جدیدی از امام ارائه دهند که در تاریخ نبوده است.

وی در توصیف شخصیت حضرت امام خمینی (ره) گفت: حضرت امام کسی بودند که وقتی میخواستند حسینیه جماران را در زمان حیاتشان سفید کنند گفتند که تا من هستم این کار را نکنید و این اتفاق نیافتاد؛ در حالی که همه تصمیمات کشور در آن حسینیه محقر  گرفته می‌شد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی و سرلوحه قرار دادن سیره حضرت امام ابراز داشت: برخی فعالیت هایی  که امروز به اسم امام شکل می‌گیرد و هزینه می‌شود، در مسیر تحریف امام است و یقینا  آثار سوء این موضوع را خواهیم دید.

حجت الاسلام پژمانفر  اظهار داشت: نسبت به برنامه‌های خاص و مؤسسات خاص حمایت‌ها افزایش پیدا کرده است اما مؤسساتی که بار اسلامیت نظام را به دوش می‌کشند، در حوزه پژوهش، آموزش، تبلیغ و ترویج مورد بی مهری واقع شده‌اند.

وی در پایان گفت:‌ دولت شعارهای زیادی در ارتباط با موضوعات مختلف می‌دهد، اما نگاه اصلی دولت را می توان در لایحه بودجه مشاهده کرد، در عملکرد دولت می‌بینیم که نه تنها به این حوزه‌ها اعتنا ندارد بلکه بی اعتنایی وافری کرده و مسیری غلط را طی می‌کند./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات