۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۴۴۸۱۳
علمای بحرین:

احکام دادگاه بحرین شرعا باطل هستند

علمای بحرین احکام اعدام شهروندان این کشور از سوی دادگاه نظامی آل خلیفه را شرعا باطل توصیف کردند.
علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای شیعه بحرین با صدور پیامی نسبت به صدور حکم اعدام 6 شهروند این کشور از سوی دادگاه های نظامی آل خلیفه به شدت انتقاد کرده و این احکام را شرعا باطل و به شدت خطرناک خواندند.

در این پیام آمده است: 6 شهروند در دادگاه نظامی که بیشتر به نمایش شباهت دارد به اعدام محکوم شدند. بیش از یکسال است که از این افراد هیچ خبری شنیده نشده تا اینکه امروز و پس از شکنجه شدید از سوی دستگاه قضای فاسد به اعدام محکوم شدند.

علمای بحرین اعدام و حبس و سلب تابعیت و فشار به خانواده ها را از اقدامات فاسدانه دادگاه های نظامی علیه شهروندان توصیف کرد و افزود: این دادگاه ظالم شرعا باطل بوده و هیچ ارتباطی به اسلام و قرآن و سنت ندارد بلکه بر اساس قانون داخلی و بین المللی و معاهده ها و توافقنامه های جهانی مردود محسوب شده و لغو فوری آنها را خواستاریم.

آنان نظامی سازی بحران را به شدت محکوم کرده و توقف محاکمه شهروندان در دادگاه نظامی و تسلط مقامات حاکم بر دادگاه های نظامی و عادی را خواستار شدند.

در بخش پایانی این پیام خاطرنشان شده است: این مساله یک اقدام خیلی خطرناک به شمار آمده و افزایش تنش و واکنش ها را در کشور به همراه خواهد داشت. گسترش ظلم هیچ خیری برای وطن نداشته و نظامی سازی بحران نیز فقط غرق شدن دولت در خون بی گناهان و هلاکت طاغوت و یاران آن را به دنبال دارد./980/ب903/د 

ارسال نظرات