۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۴۴۹۷۶
امام جمعه زنجان:

انسداد مبادی ورودی بی‌سوادی مهمترین مسأله در سوادآموزی است

امام جمعه زنجان گفت: مسأله مهم در بحث سوادآموزی انسداد مبادی ورودی بی‌سوادی و جلوگیری از ورود جمعیت واجب‌التعلیم در وادی بی‌سوادی است.
آیت الله علی خاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی ظهر امروز در جلسه دیدار با معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان و خانواده شهدای دانش‌آموز اظهار کرد: مسئله نیروی انسانی مهم‌ترین مسئله کشور است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین فاکتور اقتدار یک کشور نیروی انسانی ماهر، توانمند و متعهد است، افزود: در حالی که در گذشته نیروی نظامی و اقتصادی قدرت یک کشور محسوب می‌شد، اما هر چه به زمان حال نزدیک می‌شویم ثابت می‌شود کارآمدترین سرمایه کشورها نیروی انسانی ماهر و متعهد است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه با داشتن نیروی انسانی ماهر می‌توان قدرت اقتصادی و نظامی را نیز فراهم کرد، عنوان کرد: نیاز به نیروی ماهر در عصر علم افزایش پیدا کرده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه امروز بیشترین حجم توجه در کشور به بحث آموزش و امور فرهنگی است، بیان کرد: با توجه به 180 هزار دانش‌آموز و 15 هزار فرهنگی و نیروی کاری در استان این نهاد یکی از گسترده‌ترین آمار جمعیتی را دارد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مورد توجه سه گروه هستند، تصریح کرد: خانواده‌ها، فرهنگیان و دولت‌ها بر تربیت دانش‌آموزان تاکید دارند و انتظار هر سه گروه این است که خروجی این آموزش‌ها قابل قبول باشد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم در بحث آموزش و پرورش بحث تربیت است، بیان کرد: بیشتر تمرکز بر آموزش است و بحث تربیت مغفول باقی مانده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه بحث پرورش و تربیت در خانواده‌ها نیز مورد بی توجهی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: خروجی این عدم تعادل، خروجی مطلوبی نخواهد بود.

وی با اشاره به اثرپذیری دانش‌آموزان از معلمان خود بیان کرد: همه در تربیت دینی  دانش‌آموزان نقش دارند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دین و آیین ما بر مسأله آموختن سواد تاکید دارد، اظهار کرد: آیات مبتنی بر سوادآموزی در حالی نازل شد که دنیا در جهالت بود.

آیت‌الله خاتمی با قدردانی از اقدامات خوب در حوزه سوادآموزی اضافه کرد: اما همان چند درصد جزئی نیز با دین و آموزه‌های دینی ما نمی‌سازد.

وی با اشاره به اینکه برای افراد دارای سن بالا نیز باید آموزش قرآن در نظر گرفته شود، تصریح کرد: افراد دارای سن بالا که سواد خواندن و نوشتن ندارند باید از طریق آموختن قرآن فرآیند سوادآموزی را طی کنند.

امام جمعه زنجان مسأله مهم در بحث سوادآموزی را عدم ورود افراد جدید به جمعیت بی‌سواد خواند و گفت: نباید فرد جدید واجب‌التعلیم به این دسته اضافه شود تا با انسداد مبادی بی‌سوادی در بلند مدت این مشکل مرتفع می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه به نظر می‌آید می‌خواهیم مشکل اشتغال را با استخدام رفع کنیم، بیان کرد: 8 میلیون حقوق‌بگیر با 20 دقیقه کار مفید سالانه 90 درصد بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: فارس

ارسال نظرات