۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۵۴۵۱۹۹
آیت الله مکارم شیرازی:

جوانان در معرض هجمه های دشمن قرار دارند/ لزوم برنامه ریزی برای تقویت ایمان و عقیده جامعه

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به هجمه های امروز دشمن برای تخریب عقاید و اخلاق جامعه به ویژه در جوانان گفت: جوانان جامعه در خطر هستند و باید برای تقویت ایمان و عقیده آن ها برنامه ریزی شود.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در دیدار جمعی از اهالی شهر اقلید استان فارس با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: قرآن در  آیاتی از سوره انفال مومنان حقیقی را معرفی می کند.

وی افزود: قرآن می فرماید اگر کسی ۵ صفت داشته باشد مومن واقعی است، مومنان کسانی هستند که وقتی نام خدا برده  می شود قلب آنها جلا پیدا می کند و وقتی آیات قرآن را می شنوند بر ایمان آنان افزوده می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امیر مؤمنان اظهار داشت: حضرت می فرماید هیچکس از مجلس قرآن بیرون نمی رود مگر این که بر ایمان آن افزوده شده باشد یا این که انحراف و نقصانی از او کم می شود.

وی ادامه داد: قرآن می فرماید کسانی که اقامه نماز می کنند مومن واقعی هستند، از این رو مؤمنان نباید نماز اول وقت را فراموش کنند، مسأله دیگر توکل بر خداوند متعال است چرا که هیچکس جز خداوند  قادر نمی تواند مشکل انسان را حل کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که توکل کردن به معنای عدم تلاش و کار نیست، ابراز داشت: مؤمنان حقیقی از آنچه که دارند در راه خدا انفاق می کنند و به مردم خدمات ارائه می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله ابطحی عنوان کرد: بنده ایشان را از اوایل طلبگی می شناختم، این عالم دینی شخصیتی پرتلاش بود و با خلوص نیت فعالیت می کرد، ایشان فقط به فکر آخرت مردم نبود بلکه برای دنیا و آخرت مردم برنامه ریزی می کرد.

این مرجع تقلید خلوص نیت و دلسوز بودن را از ویژگی های آیت الله ابطحی دانست و خاطرنشان کرد: داشتن خلوص نیست بسیار موثر است، پیامبر  گرامی اسلامی می فرماید هر کاری که برای خدا باشد رشد و نمو پیدا می کند.

وی اضافه کرد: سومین عامل موفقیت این شخصیت دینی فعالیت تحت نام مبارک امام زمان(عج) است، اغلب مراکز و خدمات ایشان به نام حضرت ولیعصر(عج) است و میراث ایشان باید محفوظ بماند، انسان باید در زندگی خود از سیره علما سرمشق بگیرد و زندگانی علما باید برای جوانان بیان شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به هجمه های امروز دشمن برای تخریب عقاید و اخلاق جامعه به ویژه در جوانان گفت: جوانان جامعه در خطر هستند و باید برای تقویت ایمان و عقیده آن ها برنامه ریزی شود، آشنایی با سیره علما و بزرگان دینی می تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات