۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۴۶۴۷۸
وبگاه آمریکایی:

آمریکا مهد نهادهای دموکراتیک نیست/ واشنگتن به امور خود بپردازد

نشریه آمریکایی با زیرسؤال بردن اتاق فکرهای آمریکا و فعالیت‌های ضد ایرانی آن‌ها، با اشاره به «مؤسسه دفاع از دموکراسی‌ها» آن‌‌ را محفل لابی‌بازهای صهیونیست نام نهاد.
ایران آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه آمریکایی «ویک» در تحلیلی پیرامون اتفاق‌های اخیر در ایران نوشت:«دخالت آمریکا در امور ایران اوضاع را بدتر می‌کند.»

این رسانه با اشاره به فرصت طلبی تندروهای آمریکایی چون اندیشکده «دفاع از دموکراسی‌‌ها» و تلاش برای حمایت از اغتشاشگران و فعالیت‌های نو محافظه‌کارها و جنگ طلبان این کشور نوشت: البته هر چند که علت اصلی این حوادث مشکلات اقتصادی بود اما منجر به حضور طبقه میانی و حضور انبوه اهالی این کشور در این اعتراض‌ها نشد.

ویک با نصیحت به دولتمردان و برخی اتاق فکرهای این کشور ادامه داد: آمریکا باید به امور خود بپردازد . یک مورد بیان نشده در پس پرده سخنرانی‌ها پیرامون گسترش آزادی در ایران این است که گفته می‌شود آمریکا مرکز منحصر به فرد موسسه‌های ویژه آزادی‌های دموکراتیک است ، اما این‌چنین نیست.

آمریکا «نمونه ایده‌آل» یا بزرگترین کشور در سیاره نبوده و تنها مکانی نیست که مردم آن فروتن هستند. آمریکا کشوری بسیار بزرگ و ثروتمند با ارتش بزرگ و البته نابرابری‌های توانگر سالاری است.

وبگاه ویک در بخش دیگر با زیر سؤال بردن نهادهای فکری و پژوهشکده‌‌های این کشور نوشت: موسسه‌های رسمی دموکراتیک آمریکا قدیمی‌ترین موارد موجود در جهان هستند که بیش از یک قرن از عمر آن‌ها می‌گذرد و تقریبا در تمام تاریخ حیات فاسد بوده و برای اصلاح این موسسات و نهادها باید آن‌ها را به سطح اروپایی‌ها در دهه پنجاه میلادی رسانید.

ویک در خاتمه با زیر سؤال بردن تلاش‌های ضد ایرانی اندیشکده دفاع از دموکراسی‌ها نوشت: اندیشکده دفاع از دموکراسی‌ها یک جریان به شدت طرفدار رژیم صهیونیستی است.

این اندیشکده به طور ریشه‌ای نمادی از گروه‌های چانه زنی صهیونیست ها بوده که زمان و انرژی خود را در باره دل نگرانی‌های رژیم صهیونیستی و به ویژه این اواخر از بین بردن توافق هسته‌ای ایران و جلوگیری از بهبود نسبی روابط تهران و واشنگتن گذاشته است. تحلیلگران ارشد این موسسه نیز افرادی چون «روئل مارک گرشت» که حامی حمله پیشدستانه به ایران از سال 2006 به این سو بوده یا «مارک دوبوویتز» و « دانیل شاپیرو» هستند که معتقدند ضرورت دارد ایران تحریم شود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات