۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۵۴۷۵۲۷
امام جمعه تبریز:

مصرف کالای ایرانی با بهبود کیفیت ممکن است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: فرهنگ مصرف کالای ایرانی باید با افزایش تولید به شرط بهبود کیفیت همراه باشد که در این صورت تحقق اقتصاد مقاومتی متصور است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی تبریز با اشاره به این‌که بیکاری منشأ بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است، اظهار داشت: رفع مشکل اشتغال جوانان نیازمند عزم و اراده جدی مسؤولان است.

وی با بیان این‌که بخش اعظمی از موضعات مربوط به مراجعات مردمی به دفتر امام جمعه تبریز در خصوص اشتغال است، گفت: حل مشکل بیکاری جوانان بدون توجه به نقش بخش خصوصی و فعالان مردمی در عرصه اقتصاد ممکن نخواهد بود.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مشکلات معیشتی مردم اگر حل نشود، فضای یأس، ناامیدی و بی‌اعتمادی در جامعه گسترش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: اگر جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی که با هزینه‌های گزاف توانسته فارغ التحصیل شود، نتواند در رشته مورد علاقه‌اش مشغول به کار شود، به یقین استعدادها و خلاقیت‌ها شکوفا نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزایش تولید و بهره وری در بخش خصوصی و دولتی را نیازمند بهره‌مندی از جوانان متخصص، متعهد و نخبه دانست و تصریح کرد: به واسطه بهره‌مندی از افکار خلاقانه و اندیشه مبتکرانه جوانان خواهیم توانست حرکتی به اقتصاد کشور دهیم.

وی با بیان این‌که گرایش به خرید کالاهای ایرانی و تقویت تولیدکننده داخلی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها و الزامات اقتصاد مقاومتی است، افزود: فرهنگ مصرف کالای ایرانی باید با افزایش تولید به شرط بهبود کیفیت همراه باشد که در این صورت تحقق اقتصاد مقاومتی متصور است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که نظام بانکی کشور بیمار است، گفت: متأسفانه امروزه بانک‌ها بیشتر مشغول به بنگاه‌داری هستند تا حمایت از تولیدکننده داخلی، در چنین شرایطی هیچ رقیبی برای اقتصاد دولتی شناخته نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم پرهیز از دولتی شدن اقتصاد کشور را مورد تأکید قرار داد و افزود: توجه به اهلیت افراد در واگذاری صنایع به بخش خصوصی و اعطای تسهیلات کم بهره به سرمایه گذاران از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید به گفتمانی عمومی تبدیل شوند.

وی مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی اقتصاد به نفت، جلوگیری از اسراف، اصلاح الگوی مصرف و تحریم کالاهای خارجی را از دیگر الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: انتظار داریم مسؤولان بیش از این به فکر وضع معیشتی مردم باشند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات