۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۵۴۷۵۴۰

چند خبر از نشر جمکران

نشر جمکران چاپ اول کتاب آواز بچه آتش؛ چاپ چهارم نگاهی به مسیحیت و پاسخ به شبهات و چاپ دوم بصیرت از نگاه قران را به تازگی منتشرکرده است.
سه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشر جمکران چاپ اول کتاب آواز بچه آتش؛  چاپ چهارم نگاهی به مسیحیت و پاسخ به شبهات و چاپ دوم  بصیرت از نگاه قران را به تازگی منتشرکرده است.

آواز بچه آتش؛  تنها رمان دربارۀ زندگی شهید محراب آیت ‌الله دستغیب و چگونگی نفوذ ساواک در بیت علماء

انتشار ابتذال جشن هنر شیراز و روشنگری های یک عالم

20 آذر هر سال یاد آور مردی از تبار انبیاء و اولیای الهی است. مردی که به اذعان همه شاگردان و نزدیکان و دوستان اسوه صبر و پرهیزگاری و مجاهدت بود.

شهيد آيت الله سيد عبدالحسين دستغيب در شب عاشوراي 1292 شمسي در شهر شيراز ، در يك خانواده روحاني پاي به عرصه وجود گذاشت. اين تولد مبارك در خانه اي محقر در يكي از كوچه هاي قديمي شيراز، كنار بازار مرغ كه امروز «خيابان احمدي » ناميده مي شود، صورت گرفت. ولادت او در شب عاشورا، سبب گرديد كه به «عبدالحسين» مسمي شود و حياتش مصداق بارزي از نام شريفش گردد و در 20 آذر 1360 به دست عوامل فریب خورده منافقین شهد شیرین شهادت نوشید.

هنوز فریادهای این عالم وارسته بر علیه ظلم و تعدی حکومت شاهنشاهی به گوش می‌رسد و دلیری و شجاعت ایشان در مبارزه با جشن هنر شیراز زبان زد است.

«اکبر صحرایی» یکی از هزاران دلداده این شهید بزرگوار در رمان «آواز، بچه، آتش» به بیان گوشه‌ای از زندگی این شخصیت بی نظیر  پرداخته است.

شخصیت اصلی رمان صحرایی، مردی به نام نادر اتابکی است که بر اساس نام مستعار نادراتابکی که در زیر گزارش‌های موجود از بیت شهید دستغیب در اسناد ساواک ثبت شده، در ذهن نویسنده شکل گرفته است.

بنابر مستندات ساواک قبل ازانقلاب فردی با نام مستعار اتابکی مامور می‌‌شود در بیت شهید دستغیب نفوذ کند و گزارش‌های بیت را به صورت روزانه و هفتگی به ساواک ارائه دهد.

شخصیت نادر اتابکی که نامش بر اساس مستندات ساواک انتخاب شده، ساخته ذهن نویسنده است اما اتفاقاتی که با توجه به حضور او در داستان رخ می‌دهد، منطبق بر زندگی شهید دستغیب بوده و کاملا واقعی است.

این رمان ۲ دفتر دارد. شخصیت اتابکی در دفتر اول رمان، از آینده به گذشته روایت می‌کند که از هنگام انفجار تروریستی و شهادت آیت الله دستغیب آغاز شده و تدریجا تا سال ۵۷ به عقب می آید. در دفتر دوم رمان است که مخاطب با شخصیت راوی آشنا می شود.

برشی از کتاب:

مرد چاق رفت و پشت میزش قرار گرفت. اتابکی پوشه شماره یک را برداشت و پشت میزی که شباهت به میز مطالعه کتابخانه داشت، نشست. پوشه را روی میز گذاشت و رفت طرف پنجره بایگانی. چشم انداخت به باغ بزرگی که طول و عرض ساختمان مرکزی را پوشانده بود. درختان باغ، بلند و لخت بودند: «دستغیب و من! تو خوابم فکرش رو نمی کردم. امنیت ملی، میهن دوستی، دستغیب، روحانیت، چه جور می شه اینا رو مقابل هم قرار داد؟ امثال آقای دستغیب برای چی مقابل رژیم قرار می گیرن؟ برای منافع کی تلاش می کنن؟ چرو منو رو ئی پرونده گذاشتن؟ دلیلی داشته لابد! امثال دستغیب تحریک شدن؟! اونم تحریک بیگانه؟! کدوم بیگانه؟ مامور دولتم و حقوق بگیر. باید به وظیفم عمل کنم. به پیشرفتم فکر کنم. همین!»

نشست پشت میز. تا پوشه را باز کرد، عکس دستغیب به چشمش خورد. عکس سیاه سفید، عمامه مشکی و عبایی که معلوم نبود سیاه است یا قهوه ای. عینک طبی به چشم داشت... .

چاپ اول این کتاب که نوشته اکبر صحرایی است  با ۲۲۴ صفحه و قیمت ۹۰ هزار ریال منتشر شده است.

نگاهی به مسیحیت و پاسخ به شبهات

مسیحیت یکی از ادیان ابراهیمی است که با تلاش‌های بی وقفه حضرت مسیح(علیه‌السلام) پیامبر صلح و دوستی و آرامش به ثمر نشست اما متاسفانه پس از عروج این مرد آسمانی همانند تمامی ادیان الهی، توسط شیادان و زراندوزان و صاحبان نان و نام، دست خوش تغییر و تحول گردید و از مسیر اصلی خود منحرف شد. بسیاری از باورهای امروزی این دین، توسط عالمان بی عمل کلیسا وضع گردیده تا جایی که تشخیص سره از ناسره را سخت نموده و تصویری عقل ستیز از دین ارائه داده و جهان مسیحیت را در ورطه دین گریزی قرار داده است.

از جمله این باورها که این دین الهی را هم سنگ ادیان شرک آلود قرارداده، اعتقاد به تثلیث و فرزند داشتن خدا می‌باشد.

هر چند برخی درصدد توجیه و توضیح این اعتقاد بر آمده‌اند اما به یقین این اعتقاد شرکی آشکار است که با هیچ تفسیری قابل حل نیست.

قرآن در آیات فراوانی به این باورداشت غلط پرداخته و حضرت مسیح را بنده‌ای مقرب از بندگان باری تعالی می‌داند.

علی اصغر رضوانی در کتاب نگاهی به مسیحیت و پاسخ به شبهات سعی نموده تا با بررسی این آیات و روایات نگرش اسلام را درباره حضرت مسیح و مادر پاکدامن وی بیان نماید. همچنین نقش پولوس و عالمان کلیسا در انحراف مسیحیت از توحید به شرک و تثلیث را مشخص نموده و در پایان به برخی از شبهات مسیحیان درباره اسلام و حضرت ختمی مرتبت اشاره نموده است.

کتاب نگاهی به مسیحیت و پاسخ به شبهات در آستانه چاپ چهارم قرار داشته و علاقه‌مندان به بررسی ادیان الهی می‌توانند با مطالعه این اثر مسیحیت راستین را شناسایی نموده و تفاوت آن با مسیحیت فعلی را تمییز داده و خود و دیگران را از خطر مسیحیت تبشیری نجات دهند.

چاپ چهارم  کتاب نگاهی به مسیحیت و پاسخ به شبهات به قلم علی‌اصغر رضوانی در 284صفحه و قیمت14500 تومان منتشر شده است.

بصیرت از نگاه قران

بصیرت خط کش و معیاری است که قرآن در دست بشر قرار داده است تا با چشم دل ببیند زیرا چشم دل فرا تر از عقل است بصیرت ابزار یک عارف الی‌الله است تا با دل ببیند و عقل ابزار یک فیلسوف است تا از چیستی اشیاء بپرسد. و اگر چنین شد قطعا انسان‌ها به راه سعادت خواهند رفت. قرآن شاخصه‌های بصیرت را تعین فرموده است: شناخت امام و رهبر دینی و حرکت در مسیر او از شاخصه‌های بصیرت است که از آموزه‌های قرآن است.

اگر در عهد موسی(علیه‌السلام)، بنی اسرائیل که بارها معجزات عظیم جناب موسی را مشاهده کردند، ناگهان در غیاب رهبر و پیشوای خویش فریب مکر سامری را می خورند و گوساله ای زرین را می پرستند، به دلیل آن است که نتوانستند پیشوای خود را بشناسند. قرآن عوامل بصیرت افزایی را به مردم آموزش داده تا با تامل و تفکر و عبرت از حوادث تلخ و شیرین و سیر در تاریخ گذشتگان و رعایت تقوا بر بصیرت خود اضافه کنند و در این را الگوهائی چون پیامبر اعظم و دیگر انبیاء الهی و مؤمنانی چون مؤمن آل فرعون و آسیه را معرفی کرده تا با سرمشق قرار دادن آنها از مسیر حق دور نمانند.

آنچه نویسنده کتاب «بصیرت از نگاه قرآن» را تشویق کرده تا درباره این عنوان هدایتگر قرآنی، دست به قلم شود، این بود تا مشتقان مفاهیم قرآن و آنان را که در صدد کسب این معرفت عظیم اند، از سرچشمه زلال قرآن سیراب کند. محتوای این کتاب نه تخیلات یک نویسنده بلکه آموزه های قرآن است که بیانگر دغدغه الهی برای هدایت بندگان خویش است. که نویسنده نیز تشنه کسب آن آموزه های بزرگ الهی بوده است.

برشی از کتاب:

«بصیرت » همچون چشم، ابزار دیدن است، با این تفاوت که چشم فقط ظاهر اشیا را مشاهده می کند و تصویر موجودات به وسیلۀ چشم به مغز انتقال پیدا می کند و انسان می تواند اجسام را تشخیص دهد. به عبارتی چشم، وسیله ای حسی و ابزار جسمی است، اما بصیرت، ابزار مشاهدۀ کنه و ذات حقیقت موجود و ابزار دل است. بصیرت نوعی جهان بینی است و با آن شباهتها و تفاوتهایی دارد. در جهان بینی، مشاهدۀ جهان، در مکاتب گوناگون متفاوت است. هر مکتبی جهان را بر اساس اعتقاداتش می شناسد، نه بر اساس حقیقتی که وجود دارد. بنابراین مشاهدۀ جهان بینی هرچند فراتر از مشاهدۀ جهان احساسی است، اما متأثر از بینش فکری است و نمی توان برای رسیدن به حقیقت، به آن اعتماد کرد، اما بصیرت با معیارِ وجدان می بیند. پس با بصیرت می توان چیزی را دید و حقیقتی را مشاهده کرد که با چشم، جهان احساس و اندیشه های جهان بین هرگز قابل درک نیست؛ از این رو، بصیرت ابزار سومِ دیدن و دارای نوری هدایت گر است.

چاپ دوم بصیرت از نگاه قران به قلم علی‌مراد سعیدی در 244صفحه و قیمت 10000 تومان متشر شده است./925/ پ204/ش

ارسال نظرات