۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۴۷۵۴۶
امام جمعه اقلید:

برخورد نادرست، خدمات نظام را زیر سوال می‌برد

امام جمعه اقلید گفت: نباید با برخورد نادرست و عدم توجه به مسایل و مشکلات مردم، خدمات ارزنده نظام را زیر سوال برد.
حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی امام جمعه اقلید

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در جلسه هماهنگی بزرگداشت دهه فجر امسال در سطح این شهرستان که صبح امروز با حضور فرماندار و معاون وی، فرماندهان نظامی و انتظامی، بخشداران و برخی از مسؤولان شهرستانی در سالن اجتماعات شهید بهمن شریفی فرمانداری اقلید برگزار شد شکرگذاری نعمت‌های الهی را امری لازم و موجب افزایش نعمت عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از نعمت‌هایی که باید به دنبال آن بوده و در جامعه احیا کرده و به آن بها دهیم، عدالت اجتماعی است، تصریح کرد: اگر شبانه‌روز به مردم خدمت کنیم اما به عدالت اجتماعی پایبند نباشیم و انصاف را رعایت نکنیم، بی‌فایده است.

امام جمعه اقلید با تأکید بر اینکه نباید به راحتی از کنار مسائل و مشکلات مردم گذشت، بیان کرد: مسؤولان دقت کنند در هنگام مراجعه اقشار مختلف مردم به ویژه قشرهایی چون عشایر و روستاییان به درستی برخورد کنند.

وی با بیان اینکه هر صندلی مسؤولیت مدیون خون ده‌ها شهید و امنیت و اقتدار امروز کشور ثمره خون هزاران شهید و ایثار و جهاد هزاران جانباز و رزمنده است تأکید کرد: هنوز هم در راستای حفظ و ارتقای امنیت کشور و آسایش مردم جوانان ما در خارج از مرزها، خون می‌دهند ازاین‌رو نباید با رفتاری نادرست تمام این خدمات را زیر سؤال برد.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به اغتشاشات اخیر و آشوب فرصت‌طلبان و دشمنان افزود: نباید فرصت به افرادی که به دنبال سوءاستفاده برای بدنامی نظام و زیر سؤال بردن امور هستند، داده شود.

امام جمعه اقلید با اشاره به آیات قرآنی و سفارش الهی به امر عدالت اجتماعی بیان داشت: رسیدگی به امور مردم، تکریم ارباب‌رجوع و رعایت اصل عدالت اجتماعی باید سرلوحه کار ما قرار گیرد و حتی در مواردی که قانون و اختیارات اجازه می‌دهد، با رفتار و برخورد درست با مردم آن‌ها را قانع کرده و پاسخگو باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود دهه فجر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و عنوان کرد: بزرگداشت این دهه و برپایی جشن‌های پیروزی انقلاب امری لازم و مؤثر و مفید است اما باید دقت شود در این برنامه‌ها، ارزش‌های والای نظام و انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود چراکه زمان موجب فراموشی بسیاری از مسائل می‌شود.

حجت‌الاسلام طالبی با تأکید بر اینکه از کنار ارزش‌ها نمی‌توان بی‌تفاوت گذشت و آن‌ها را نادیده گرفت، بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بسیاری داشته و خدمات مؤثر و ارزنده‌ای ارائه کرده است که باید برای مردم تشریح و تبیین شود.

وی با اشاره به ماجرای هسته‌ای و برجام و... که نتیجه‌ای در بر نداشت اظهار داشت: کارهایی که انجام شد اما حقمان را ضایع کرده و پشت پا زدند نیز برای مردم باید بازگو شود چراکه مردمی باشعور و با بصیرت داریم که به خوبی تمام مسائل را درک کرده و می‌فهمند.

امام جمعه اقلید خطاب به مسؤولان گفت: با مردم روراست باشید و هر جا که نتوانستید به بهره‌برداری برسید بازگو کنید.

وی تصریح کرد: اعتبارات محدود است و برخی کارها را نمی‌توان انجام داد از این‌رو از کلنگ زنی‌های بی‌مورد پرهیز شده و بر اساس مدیریت جهادی و انقلابی حرکت شود./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات