۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۴۸۵۷۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دنیای امروز صحنه تقابل جبهه کوثر با تکاثر است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تکاثر و زیاده‌خواهی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جریان دارد و امروز در دنیا جبهه کوثر با جبهه تکاثر می‌جنگد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان فرهنگی، با اشاره به شکست دشمنان و جبهه استکبار در فتنه اخیر، اظهار کرد: با بصیرت و ولایت مداری مردم بار دیگر بساط فتنه گران و اغتشاشگران در این کشور برچیده شد.

وی با بیان اینکه با وجود این نقشه‌ها و توطئه‌های استکبار در کشور ادامه می‌یابد، اضافه کرد: استکبار در قرآن سه جلوه و نمود دارد که شامل استکبار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: نمود استکبار سیاسی فرعون، استکبار اقتصادی قارون و استکبار فرهنگی بلعم باعورا و سامری است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آیه قرآنی «وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ»، افزود: اجتناب از طاغوت یعنی از هر طاغوتی دوری کرده و آن را از صحنه خارج کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس می‌شود با بندگی خداوند به قله‌های پیروزی دست یافت وابستگی‌ها را کم کرده و به خداوند و دین خدا تکیه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: استکبار امروز در دنیا جولان می‌دهد و می‌خواهد خود را به زور و تبلیغات تحمیل کند؛ اما قرآن به ما فرموده حق نداریم سلطه را بپذیریم.

وی افزود: تکاثر فقط این نیست که مستکبر با پول خود زیاده‌خواهی می‌کند، گاهی سیاسی و فرهنگی است کسی که در هر حوزه‌ای زیاده‌خواه است متکاثر است و امروز در دنیا جبهه کوثر با جبهه تکاثر می‌جنگد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: استکبارستیزی در کربلا را باید از حضرت عباس(ع) آموخت که اگرچه معصوم نیست اما در خانواده معصوم تربیت شده و رفتار معصومانه دارد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات