۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۴۹۰۹۱

تأکید امام جمعه تبریز بر انسجام فعالیت‌های مذهبی در آذربایجان شرقی

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم بر لزوم انسجام فعالیت‌های مذهبی و قرآنی در استان تأکید کرد و گفت: با اعتبارات قطره چکانی و اندک حوزه فرهنگ، موازی‌کاری در این عرصه جایز نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جلسه شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان که با حضور فعالان و متولیان امور قرآنی در بیت امام جمعه تبریز همراه بود، اظهار داشت: عمل به آموزه‌های قرآنی ضامن سعادت دنیا و آخرت است.

وی با بیان این‌که موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی منجر به عدم نتیجه‌بخش بودن این برنامه‌ها در دراز مدت شده است، خاطرنشان کرد: هر یک از نهادها و سازمان‌های مختلف خود را متولی این امر می‌داند و بودجه‌ای خاص برای فعالیت های قرآنی اختصاص داده است، اما آیا هماهنگی برای پرهیز از موازی‌کاری ایجاد شده است؟

امام جمعه تبریز ادامه داد: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه قرآنی کاملا مشخص و واضح است، این وظیفه نهای متولی است که با هماهنگی و اتخاذ هدفی مشترک به دور از موازی‌کاری و اقدامات جزیره‌ای به دنبال تحقق مطالبات معظم‌له باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم بر لزوم انسجام فعالیت‌های مذهبی و قرآنی در استان تأکید کرد و گفت: با اعتبارات قطره چکانی و اندک حوزه فرهنگ، موازی‌کاری در این عرصه جایز نیست، لازم است در ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در آذربایجان شرقی به انسجام لازم برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی افزود: در شرایطی که همه دشمنان اسلام و تشیع برای نابودی اعتقادات مذهبی مسلمانان یکدل، یکصدا و متحد هستند و همگی یک هدف را پیگیری می کنند، چرا نباید امت اسلامی برای مقابله دشمنان خود اسراتژی مشخص و هدفمندی داشته باشد.

وی با تأکید بر گسترش فعالیت‌های قرآنی در آذربایجان شرقی برای پوشش اقشار مختلف مردم گفت: انتظار داریم همه نهادهای و دستگاه های دینی برای ارتقای جایگاه قرآن در فرهنگ عمومی جامعه منسجم‌تر از گذشته فعالیت های خود را پیگیری کنند و برای این منظور شورای مشورتی راه‌اندازی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم یکی از ضرورت‌های مهم برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب را ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: فراموشی قرآن در جامعه و نگاه ویترینی به این کتاب آسمانی جوامع اسلامی را بحران‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی مواجه خواهد کرد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات