۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۴۹۱۵۱

واکنش اوقاف فلسطین به ادعاهای رژیم صهیونیستی

وزارت اوقاف فلسطین در واکنش به ادعاهای جدید رژیم صهیونیستی تاکید کرد که به حرم ابراهیمی هیچ آسیبی وارد نشده است.
حضور شهرک نشینان صهیونیست در حرم ابراهیمی در بیت المقدس

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در بیانیه‌ای با ادعاهای رژیم صهیونیستی پیرامون حرم ابراهیمی را مردود و باطل توصیف کرده و تاکید کرد که فیلم منتشر شده از سوی شهرک نشینان فاقد صحت و اساسا کذب است.

به تازگی و از سوی شهرک نشینان صهیونیستی قطعه ویدیویی در شبکه‌های مجازی و رسانه‌های اسرائیلی با این محتوا منتشر شده است که به دلیل بارش باران دو روز اخیر صحن ابراهیمی مملو از آب باران شده و کسی به آن رسیدگی نکرده است.

اوقاف با غیر دقیق خواندن این سخنان خاطر نشان کرد: شهرک نشینان با تمسک به دروغ، خدعه و صحنه‌سازی درصدد تغییر واقعیات مسجد ابراهیمی هستند.

اوقاف فلسطین افزود: تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر وجود آب در منطقه اسحاقیه، حضره و نزدیک مقام سیده سارهاعلام نشده و پیگیری‌های وزارت نیز نشان از عدم صحت خبر منتشره دارد.

اوقاف فلسطین همچنین در واکنش به این سخن که «سقف حرم ابراهیمی عامل حفاظت از این مکان مقدس در تابستان و زمستان شده» ابراز داشت: رژیم صهیونیستی به جای شایعه‌پراکنی اجازه دهد که اوقاف تعمیر و اصلاح لازم را برای حفاظت از حرم انجام دهد.

در این بیانیه تصریح شده است: طرح مسقّف کردن حرم ابراهیمی با طراحی اسرائیل علاوه بر آنکه آسیب جدی به محیط و ساخت حرم وارد می‌سازد بلکه سبب تغییر فضای تاریخی موجود می‌شود و ما هیچگاه اجازه چنین اقدامی را نخواهیم داد.

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در پایان از جامعه جهانی و سازمان‌های قانونی و میراث فرهنگی خواست تا اقدامات لازم را برای توقف تعدی و تجاوزگری رژیم صهیونیستی به آثار تاریخی و دینی انجام دهند./981/ب902/ر

ارسال نظرات