۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۴۹۱۸۱
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

وزیری که به فکر درآمد‌ کلان اقتصادی باشد نمی تواند به مشکلات معیشتی مردم رسیدگی کند

حجت‌الاسلام و المسلمین دیرباز با انتقاد از فعالیت‌های اقتصادی برخی از وزرای دولت دوازدهم،گفت: وزیری که به فکر درآمد‌های کلان اقتصادی است، دیگر نخواهد توانست به مشکلات مردم رسیدگی کند.
حجت الاسلام دیرباز

حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که از جمله اهداف انقلاب به ارمغان آوردن رفاه اقتصادی برای مردم  بوده است، اظهار داشت: در یک نگاه کلی دستاوردهای انقلاب به ویژه در نخستین دهه انقلاب قابل قبول بوده است.

وی افزود: پس از انقلاب به تدریج کارهایی در کشور صورت گرفت که فاصله اقتصادی میان اقشار و طبقات جامعه را افزایش داد و از سوی دیگر برخی ساختارها همچون بانک، مالیات، گمرک و حمل و نقل با آموزههای دینی تطبیق داده نشد. مجموعه این عوامل منجر شد تا جامعه اسلامی ما با مشکلات اقتصادی مواجه شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دیرباز با بیان این که مصرفگرایی در جامعه ایرانی شیوع پیدا کرده است، تصریح کرد: برخی از اقشار جامعه ما در مقایسه با کشورهای پیشرفته جهان، بالاترین مصرف را در زمینههای حاملهای انرژی و پوشاک دارند.

وی با اشاره به این که دولت یازدهم و دوازدهم تا اندازهای در مهار تورم موفق بوده است، خاطرنشان کرد: هر چند دولت در این زمینه اقداماتی انجام داده است اما این مسأله رونقی در اقتصاد ایجاد نکرد و کشور دچار رکود شدید اقتصادی شد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بسیاری از اقتصاد دانان بر این عقیدهاند که وجود رونق اقتصادی همراه با تورم برای جامعه بسیار بهتر از رکود اقتصادی است.

وی قاچاق کالا را از دیگر عوامل بروز مشکلات اقتصادی در کشور معرفی کرد و گفت: بارها شاهد بودهایم که مقامات قضایی از توقیف هزاران کانتیر کالای قاچاق خبر دادهاند، حجم بالای قاچاق‌های سازمان یافته ضربه سهمگینی بر تولیدات داخلی می‌زند.

رییس دانشگاه قم با انتقاد از فعالیتهای اقتصادی برخی از وزرای دولت دوازدهم، عنوان کرد: وزیری که به فکر درآمدهای کلان اقتصادی است، دیگر نخواهد توانست به مشکلات معیشتی مردم رسیدگی کند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات