۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۴۹۳۶۱
با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد؛

مراسم گرامیداشت شصت و دومین سالگرد شهید نواب صفوی

در آستانه فرارسیدن شصت و دومین سالروز شهادت شهید نواب صفوی و یاران شهیدش، مراسم گرامیداشتی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.
شهید نواب صفوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در آستانه فرارسیدن شصت و دومین سالروز شهادت شهید نواب صفوی و یاران شهیدش، شامگاه سه شنبه مراسم گرامیداشتی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و با حضور شخصیت های حوزوی و نیز جمع زیادی از طلاب حوزه علمیه خراسان در محل تالار قدس بارگاه منور رضوی برگزار شد.

در ابتدای این گردهمایی که در قالب سلسله نشست های تخصصی رویش فرهنگ برگزار شد، حجت الاسلام نیک بین، مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد به مرور زوایایی از شخصیت بزرگ شهید سید مجتبی نواب صفوی پرداخت و گفت: این روزها وقتی ضرورت برخورد قاطع در برابر برخی افراد را حس می کنیم، جای خالی نواب صفوی رخ نشان می دهد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی نیز در سخنان کوتاهی یکی از ضروریات نظام دینی را شناخت شخصیت هایی دانست که در روی کار آمدن این نظام تأثیرگذار بوده اند.

سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی بخش محوری این گردهمایی بود و وی با اشاره به نامگذاری همایش به عنوان «طلبه مؤمن انقلابی»، شهید نواب صفوی را مصداق کامل این تعبیر قلمداد کرد و گفت: شهید نواب صفوی هم از باب «العلماء باقون ما بقی الدهر» و هم از این نظر که به مقام شهادت نائل آمد، حیاتش در واقع دو حیات شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: شهید نواب صفوی هم در زمینه مبارزه با استبداد داخلی، هم در پیکار با استعمار خارجی و هم در تلاش برای مبارزه با استثمار، مجاهد فی سبیل الله بود و در برابر جلوه های استکبار در سنگر مجاهده و مبارزه قرار داشت.

قرائت پیام همسر شهید نواب صفوی و نیز بیانیه پایانی، بخش های پایانی این همایش بود. در بخشی از متن بیانیه همایش «شهید نواب صفوی، طلبه مؤمن انقلابی» آمده است «شهید حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی نواب صفوی، پیشگام عرصه جهاد و شهادت بود؛ در برابر طاغوت و استبداد داخلی و استعمار خارجی به پا خاست و برای خدا و تشکیل حکومت اسلامی و اجرای احکام الهی قیام کرد و به فوز عظیم شهادت رسید.»/۸۲۰/پ203/ب1

ارسال نظرات