۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۵۱۶۹۶

گزارشی از سفر چند روزه امام جمعه تبریز به قم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در سفری چند روزه به شهر مقدس قم با مراجع تقلید، علما، فضلا و مدیران حوزه علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
سفر امام جمعه تبریز به قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در سفری چند روزه به شهر مقدس قم با مراجع تقلید، علما، فضلای آذربایجانی مقیم این شهر و مدیران حوزه علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام جمعه تبریز قبل از عزیمت به شهر قم، توقفی در پایتخت داشت و در جریان این سفر با حضور در بیمارستان خانواده تهران از حجت الاسلام یوسفی، یکی از روحانیان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی عیادت کرد، سپس در جلسه بررسی برگزاری همایش علمی مشترک میان علمای تبریز و قم که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، حضور یافت.

دیدار با با رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، دیدار با امیر سرلشگر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین دیدار با عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی از دیگر برنامه های نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم پس از وزود به شهر مقدس قم به زیارت بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) شتافت و در ادامه با حضور در نشست صمیمی نخبگان، اساتید و فضلای استان در حوزه علمیه قم به ارائه پیشنهادات و راهکارهایی برای توسعه و تعالی حوزه علمیه تبریز پرداخت.

دیدار و گفت‌وگو با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در قم، دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه علوم دینی امام سجاد، دیدار با آیت الله بوشهری معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه شهر مقدس قم و دیدار با آیت الله مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دیگر برنامه های امام جمعه تبریز بوده است.

بنابر این گزارش، نماینده مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی در ادامه سفر خود به قم با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و سپس با آیت الله اعرافی رییس حوزه های علمیه گفت‌وگو کرد، دیدار با حضرت آیت الله سبحانی برنامه بعدی امام جمعه تبریز بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه سفر با حضرت آیت الله نوری همدانی و آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد و به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت حوزه علمیه آذربایجان پرداخت، وی همچنین در جمع خانواده های شرکت کننده در دوره بصیرتی شهر مقدس قم حاضر شد.

عیادت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از آیت الله حاج میرزا محسن دوزدوزانی، استاد دروس خارج حوزه و دیدار با اعضای مجمع نمایندگان طلاب آذربایجان شرقی در حوزه علمیه قم آخرین برنامه سفر حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به شهر مقدس قم بوده است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات