۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۵۵۱۸۶۴

‍ "خبرهای از نشر هاجر"

شر هاجر کتابهای "حقوق معنوی زوجه و رابطه ی آن با مودت و رحمت"، "داستان های آفرینش" و " آیه های سعادت" را منتشر کرده است.
هاجر

به گزلرش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشر هاجر کتابهای "حقوق معنوی زوجه و رابطه ی آن با مودت و رحمت" به قلم طاهره سترگ، "داستان های آفرینش" و  آیه های  سعادت (وصیت امام علی به امام حسن (ع) را منتشر کرده است.

حقوق معنوی زوجه و رابطه ی آن با مودت و رحمت

این اثر منشوری است که نمایانگر دیدگاه قرآن با تأکید بر حقوق معنوی زوجه می باشد؛ که بر اساس آن، حقوق انسانی زنان و نوع تعاملات رفتاری زوج در پناه تلطیف در حقوق و تاکید بر اخلاق با محوریت فقه اسلامی بر خاسته از متن قرآن و تفاسیر روشن گردیده است.

هر چند با ازدواج، بدن ها با یکدیگر محرم می شوند؛ اما ماهیت اساسی خانواده، پیوند و ارتباط میان روح و جان هاست. قرآن کریم هدایت جامعه را از افراد خانواده آغاز می کند؛ زیرا جامعه را قوم،قبیله، عشیره و گروه می سازد و هر یک از این ها نیزاز کانون خانواده و افراد آن سرچشمه می گیرد.خطاب ها و احکام قرآن کریم نخست متوجه تک تک مردم است و همه آن ها را به سوی صراط مستقیم هدایت می کند. سپس دستورهای نورانی خود را متوجه خانواده کرده، روابط عاطفی و معنوی میان همسران و والدین را بیان می کند

این پزوهش طبق الگوی ساختاری جدیدی شامل تقسیم بندی اقسام حقوق معنوی زوجه در اسلام به عنوان یکی از مباحث مستحدثه که به الزامی و غیر الزامی تقسیم گشته پرداخت شده است؛ که خود به نوعی نوآوری در تبویب محسوب می شود.

در قسمتی از این اثر آمده است: مودت، فقط اظهار علاقه با زبان نیست، بلکه امری حقیقی است که باید در رفتار انسان ظهور کند. از این روست که در رایات ما آمده است که اگر شخص، تنها با زبان به دین و پیامبران اظهار علاقه و مودت کند ولی رفتار با قلبش یکی نباشد او منافق است.« مودت و رحمت هر دو با هم کار ساز است، مودت بدون رحمت و خدمت به سردی کشیده می شود و رحمت بدون موّدت نیز دوام ندارد.»

کتاب«حقوق معنوی زوجه و رابطه ی آن با مودت و رحمت» دارای سه فصل می باشد. فصل اول حقوق معنوی الزامی(قانونی) زوجه، فصل دوم حقوق معنوی غیر الزامی (اخلاقی) زوجه، فصل سوم تاثیر حقوق معنوی زوجه در استحکام نظام خانواده می باشد.

این اثر در قطع رقعی با شمارگان 1000 نسخه و قیمت90000 ریال در زمستان 96 به چاپ رسیده است.

داستان های آفرینش 

اگر اندیشمند و خرد ورزی بخواهد در حوزه ی الهیات و باز شناخت بنیان های اصیل دینی و عقلانیت وحیانی به جستجو بپردازد و از حقایق و مصادر کاخ عظیم باور داشت های آن آگاهی یابد، باید نخست دانش پژوه مدرسه ی نهج البلاغه گردد و بر آستان آن زانوی تلمّذ  بر زمین  بگذارد.

این اثر که شامل نخستین خطبه ی کتاب ارزشمند نهج البلاغه می باشد؛ خطبه ای جامع و کامل که می توان فاتحه الکتاب این مجموعه ی عظیم اعتقادی و معرفتی نام گذاشت.

وقتی خواندن کلام مولا را آغاز می کنی ، از ساحل وجود خویش فاصله می گیری و با حرکت آرام آن، به سوی ناشناخته هایی شگرف رهسپار می شوی و این آغاز راه است.

در قسمتی از این خطبه نورانی آمده است: آفریدگان را به قدرت و توانایی خویش بیافرید، و با رحمتش بادها را پراکنده کرد، و لرزش زمین را با کوه ها ثابت گرداند، سرآغاز دین شناخت اوست...

کتاب داستان آفرینش در 180 صفحه و در قالب خشتی با شمارگان 1000 نسخه به قیمت 260000 ریال در زمستان 96 منتشر شده است.

آیه های سعادت

برای اینکه سرمایه حقیقی انسان به مقصد اخروی او برسد و در عین حال زندگی سعادتمندانه ای را در دنیا پشت سر بگذارد باید از طوفان های پیش رو  و دام دشمن خویش آگاه باشد و به آگاهی و اطلاعات کافی دست یافته باشد.

یکی از این گنجینه های بی قیمتِ گنجینه های الهی؛ نامه سرور اهل ایمان و مولای موحدان حضرت امیر المومنین علی به فرزند ارجمندشان است که به زحمت بزرگان به دست ما رسیده است.

قطعا در بررسی هر کلامی نخست توجه هر محققی معطوف به گوینده ی آن می شود. کلامی مورد بحث ماست که گوینده ی آن را چنین می شناسیم: او بزرگواری است که باب علم  برترین آفریدگان و دروازه دانش خاتم پیغمبران است . همان گرامی که رسول خدا هزار باب از علم بر او گشود از هر دری هزار باب دیگر و باز هزار در دانش از هر یک از آن گشوده می شود. امام و پیشوایی که بارها از او شنیدند که می فرمود: هر چه می خواهید از من بپرسید تا به شما خبر دهم و یا می فرمود: از من بپرسید پیش از آن که دیگر مرا نیابید. چرا که من به راه های آسمان از زمین آگاه ترم.

در قسمتی از این اثر به امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند: و تو را پاره تن خود یافتم بلکه همه وجود خود شناختم، چنان که اگر آسیبی به تو رسد، به من رسیده و اگر مرگ تو را  دریابد، رگ حیات مرا بریده پس کار تو را چون کار خود پنداشتم و این نامه را برای تو نگاشتم تا برای تو پشتوانه ای باشد، خواه من زنده و در کنارت باشم و یا بمیرم و نباشم.

کتاب آیه های سعادن در 132 صفحه در قالب خشتی در شمارگان1000 نسخه و قیمت 200000ریال در زمستان 96 منتشر شده است.

علاقه مندان می توانند برای تهیه کتاب ها با شماره تلفن37842543-31015 تماس گرفته و یا به نشانی قم بلوار معلم مجتمع ناشران واحد 114 فروشگاه مرکز نشر هاجر مراجعه نمایند./925/ پ204/ش

ارسال نظرات