۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۵۱۹۳۲
عضو هیأت کبار علمای الازهر:

فتوای تحریم کالاهای آمریکایی را تایید می‌کنم/ آزادی قدس وظیفه امت اسلامی است

عضو هیأت کبار علمای الازهر با تایید فتوای تحریم کالاهای آمریکایی تاکید کرد که امت اسلامی وظیفه آزادی قدس شریف را به عهده دارد.
شیخ نصر فرید واصل مفتی اسبق مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نصر فرید واصل مفتی اسبق مصر و عضو هیأت کبار علمای الازهر در گفت‌وگویی مطبوعاتی با اشاره به هدف کنفرانس یاری قدس الازهر تاکید کرد که این کنفرانس با هدف بررسی علل ضعف امت اسلامی ـ عربی در مقابله با رژیم صهیونیستی و عوامل پیروزی بر دشمن و آزادی قدس شریف برگزار شد.

شیخ واصل با بیان آنکه شعار و سخنرانی به تنهایی نتیجه‌ای را در بر نخواهد داشت افزود: همانگونه که رییس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد تا کنون صدها بیانیه از سوی شورای امنیت و جامعه جهانی صادر شده و هیچ کدام از آنها دارای ارزش عملی نبود.

مفتی اسبق مصر ابراز داشت: مسؤولیت آزادی فلسطین اشغالی و قدس شریف بر دوش امت اسلامی و عربی با تمام سازمان‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، آموزشی و تربیتی است و همه باید از تمام توان و ظرفیت خود در این مسیر استفاده کنند.

تایید فتوای تحریم محصولات آمریکایی
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع سفر به فلسطین و زیارت قدس شریف گفت: قبل از هرگونه اقدام و تصمیم بایستی جامعه اسلامی با پژوهش‌های دقیق و علمی به تبعات مثبت و منفی این اقدام پرداخته مبنی بر این که آیا این اقدام در حکم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و یا عادی سازی روابط هست یا خیر تصمیم واحدی اتخاذ کند.

عضو هیأت کبار علمای الازهر با تایید فتوای تحریم کالاهای آمریکایی خاطر نشان کرد: باید هر مسلمان و مسیحی در جهان از تمام امکانات و ابزارهای موجود علیه کسانی که تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی هستند استفاده کنند.

شیخ واصل ادامه داد: ما همگی مامور به دفاع از صلح و امنیت هستیم. اسلام و سلام(صلح) دو روی یک سکه هستند و تمام کلمات آنها شبیه به یکدیگر است. فلسفه نزول شریعت نیز برقراری صلح و امنیت در جهان است.

لزوم مبارزه با تروریسم تکفیری و افراط‌گرایی
وی همچنین به مساله تلاش الازهر در تصحیح مفاهیم غلط در میان امت اسلامی اشاره و تصریح کرد: الازهر همایش‌های متعدّدی را برای مقابله با تروریسم، افراط‌گرایی و حمایت از صلح جهانی و همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان آسمانی برگزار کرده است. تروریسم و دعوت به قیام علیه حاکم مصداق بارز «فساد فی الارض» است.

عالم اهل سنت مصر اظهار داشت: تروریسم از بستر جهالت و ناآگاهی دینی پدیدار شد. سازمان‌های تروریستی آموزه‌های خود را از اسلام الگو نگرفتند بلکه الگوی آنها رژیم جعلی صهیونیستی است و الازهر وظیفه خود می‌داند تا از جامعه اسلامی در برابر گرایش‌های انحرافی و اندیشه‌های افراطی محافظت کند./981/ب901/ر

محمد رایجی
ارسال نظرات