۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۵۲۱۵۹
نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر:

عبادت مقدمه فهم است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر با بیان اینکه انسان با ایمان و عمل صالح می‌تواند خداوند را بشناسد، گفت: عبادت مقدمه فهم است کسانی که از عبادت لذت نمی‌برند چون درک درستی از این اعمال عبادی ندارد.
حجت الاسلام سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر و کارشناس مسائل دینی، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) در مسجد جامع الزهرا(س) برگزار شد، گفت: ارزش انسان‌ها در ترازوی حقیقت به میزان درکی است که می‌فهمند.

وی افزود: مدرک تحصیلی، قدرت، شهرت و ثروت ملاک ارزش گزاری انسان نیست بلکه میزان درک و فهم ملاک ارزشمندی انسان است.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه خداوند عالم هستی را خلق کرد تا شناخته شود، ابراز کرد: این عالم با محوریت انسان شکل گرفت از این رو اگر انسان از آفرینش حذف شود هستی بی معنا خواهد شد؛ بنابراین عالم هستی با محوریت انسان طراحی شد تا خداوند شناخته شود.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه مقدار زندگی سودمند انسان در عالم دنیا به میزان فهم و شناخت او درباره خداوند متعال است، اظهار داشت:  انسان مومن حتی در هنگام خواب نیز خداوند را درک می‌کند بر همین اساس گفته می‌شود خواب عالم به از خواب جاهل است.

وی افزود: انسان مومن در عالم خواب از اعضا و جوارح دنیوی فراغت پیدا می‌کند و به ادراک قوی‌تری مجهز می‌شود و در خواب چیزهایی را می‌بیند در بیداری آن شهود را ندارد، گاهی برخی خواب‌ها انسان را متحول می‌کند.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه اصل فهم آن چیزی است که در قلب شکل می‌گیرد، عنوان کرد: گاهی یک انسان بی سواد اموری را درک می‌کند که بعضی دانشمندان از درک آن محروم هستند.

این کارشناس امور دینی با بیان اینکه ایمان و عمل صالح برای رسیدن به درک و فهم است، گفت: عبادت مقدمه فهم است کسانی که از عبادت لذت نمی‌برند چون درک درستی از این اعمال عبادی ندارد.

وی افزود: شخصیت حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا برای همگان آشکار شد ایشان دارای علم لدنی بوده و به همه حقایق آگاه بودند. امام سجاد(ع) فرمودند: عمه جان تو از درون به این فهم دست یافتی، تو به قدری عطش درک داشتی که از درون جوشش یافتی.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه حضرت زینب(س) خداوند را درک کرد، گفت: حضرت زینب(س) همه امور را با خداوند مشاهده می‌کرد امام حسین(ع) را به وجود خداوند دوست می‌داشت.

این کارشناس امور دینی در پایان خاطرنشان کرد: این درک و فهم را در مجلس عزاداری امام حسین(ع) می‌توان یافت./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات