۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۵۲۳۸۰

سازمان ملل بار دیگر درباره وخامت اوضاع مسلمانان روهینگیا هشدار داد

یک مقام ارشد سازمان ملل بر این باور است که حملات به مسلمانان روهینگیا در میانمار همچنان ادامه دارد و شرایط برای بازگشت صدها هزار آواره روهینگیا به میانمار هنوز امن نشده است.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، جاستین فورسیت معاون یونیسف که روز چهارشنبه از اردوگاه آوارگان روهینگیا دیدن کرده است، در سخنانی گفت: حملات علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار همچنان ادامه دارد و امنیت لازم برای بازگشت صدها هزار آواره روهینگیا به میانمار مهیا نشده و این آوارگان در چنین شرایطی نمی توانند به خانه و کاشانه خود بازگردند.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از مسلمانان روهینگیا خواستار بازگشت به روستاهای خود هستند ولی آنها نگران امنیت و به خطر افتادن جان خود در صورت بازگشت به میانمار هستند. شرایط برای بازگشت آنها امن نیست. من با یک زن جوان در استان راخین میانمار به صورت تلفنی صحبت کردم و هنوز روستاهای روهینگیا هدف حمله قرار می گیرد.

این مقام ارشد سازمان ملل گفت: سازمان های بین المللی هنوز دسترسی به مناطق بحران زده میانمار ندارند. علاوه بر امنیت، ما باید قادر باشیم تا کمک ها و حمایت های انسانی را برای افرادی که قصد بازگشت به میانمار دارند، فراهم کنیم.

بیش از 688 هزار آواره روهینگیا از 25 اوت تاکنون در پی عملیات نظامی و سرکوب گرایانه ارتش و نیروهای امنیتی میانمار، مجبور به ترک خانه و کاشانه خود در استان راخین شده و به بنگلادش پناه آورده اند.

میانمار و بنگلادش نوامبر گذشته توافقنامه‌ای را امضا کردند تا صدها هزار آواره روهینگیایی را به استان راخین بازگردانند.

آوارگان روهینگیا حاضر به بازگشت به میانمار نیستند مگر آنکه امنیت آنها تضمین گردد و میانمار به وعده های خود برای اعطای حقوق شهروندی به آوارگان روهینگیا عمل کند. آنها همچنین خواستار آن شده اند که خانه ها، مدارس، مساجدی که از سوی ارتش میانمار تخریب یا به آتش کشیده شده، بازسازی شود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات