۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۵۲۴۱۰
حجت الاسلام سقاچی:

متولیان مساجدی که توانایی انجام وظیفه ندارند کناره گیری کنند

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس گفت: اگر متولیان امور مساجد به هر دلیلی فرصت پرداختن به وظایف خود را ندارند، کناره گیری کنند و آن را به ستاد اقامه نماز تحویل دهند.
حجت‌الاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سقاچی افزود: متولیان مساجد نباید فقط یک اسم بدون محتوی باشند، بلکه باید مرجعی برای آموزش روحانیان، هیات امنا، خدام و سایر ارکان مسجد و همچنین مشاوری امین برای حل مشکلات این اماکن مقدس باشند.

وی افزود: مردم در مورد تمام مباحثی که به نماز مربوط می شود به ستاد اقامه نماز مراجعه می کنند و از اینکه ما آنها را به دستگاه های دیگری ارجاع می دهیم، گله مند هستند.

حجت الاسلام سقاچی اظهار داشت: متاسفانه نهادی مانند امور مساجد وقتی نتواند برنامه ریزی جامعی برای مساجد داشته باشد و هم افزایی سنجیده ای با ارکان مسجد برقرار کند، همین امر موجب فعالیت نهاد های دیگر در مساجد و بروز برخی از تضادها می شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس با اشاره به ازدیاد روز افزون برخی جرائم و آسیب های اجتماعی و به ویژه سست شدن بنیان خانواده ها، گفت: نقش مسجد در صیانت از از این بنیان مقدس بسیار حائز اهمیت است و به همین سبب خواستار توجه جدی به مساجد به ویژه در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) هستیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران که حقیقتا انفجار نور بود، به دست مردم و از مساجد پشتیبانی شد و به ثمر نشست و در شرایط کنونی نیز اگر مساجد به جایگاه واقعی خود برسند و این اماکن همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند به تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود، می توانند گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشند.

حجت الاسلام سقاچی خواستار همکاری رسانه ها در مطالبه گری این موضوع بسیار مهم شد و بیان داشت: دشمن از همه فرصت ها و امکانات خود استفاده می کند تا به این نظام و اسلام ضربه وارد کند اما متاسفانه ما فرصت های خود را از دست می دهیم و یا بعضا آنها را تبدیل به تهدید می کنیم./۹۶۹/د102/ب1

منبع: مهر

ارسال نظرات