۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۵۲۵۱۶

برنامه‌های گوناگون الازهر مصر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره

الازهر مصر با اعلام حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از برنامه‌های متعدّد خود مانند برگزاری کرسی‌های نقد و بررسی مسائل جهان اسلام خبر داد.
الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، الازهر مصر برای دومین سال متوالی برای حضور در چهل و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قاهره که از شنبه آینده به مدت 12روز برگزار خواهد شد، اعلام آمادگی کرد.

الازهر در بیانیه هدف خود از مشارکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره را ارتباط‌گیری با گروه‌های مختلف مردمی و آشنا ساختن آنان با فعالیت‌های الازهر در راستای برقراری صلح جهانی و مبارزه با اندیشه افراطی برشمرد.

این نهاد دینی تقویت همزیستی مسالمت‌آمیز، صیانت از فرهنگ و هویت اسلامی، تبلیغ اهمیت مساله قدس و فلسطین، ترویج روح همکاری و همدلی، آموزش حقوق شهروندی و اصلاح مفاهیم غلط را از دیگر اهداف مشارکت خود در این نمایشگاه دانست.

الازهر مصر همچنین به علاقه‌مندان امور دینی اعلام کرد که در غرفه اختصصاصی الازهر برنامه‌های متنوّعی مانند ابتهال‌خوانی به زبان‌های مختلف، نمایش‌های دینی به زبان‌های عربی و انگلیسی، کارگاه‌های مشاوره، آموزش قرآن، خطاطی و آموزش کاریکاتور اجرا خواهد شد.

همچنین در راستای عملیاتی ساختن توصیه‌های کنفرانس جهانی یاری قدس مبنی بر نام‌گذاری سال2018م به عنوان «سال قدس» بخش دیگری از غرفه الازهر به شناخت تاریخ، مقدّسات و آثار دینی فلسطین از طریق پخش فیلم‌های مستند و کتاب‌ها اختصاص می‌یابد.

از نکات حائز اهمیت در این نمایشگاه می‌توان به برگزاری نشست‌های متعدّد علمی با حضور علما و شخصیت‌های برجسته الازهر با هدف بررسی مسائل مهم جهان اسلام و گفت‌وگو چهره به چهره آنان با جوانان برای پاسخگویی به شبهات نام برد./981/ب901/ر

ارسال نظرات