۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۵۲۸۶۰
رستمی:

عرصه ارتباطات نیازمند جهاد کبیر است

عضو کانون مطالعات فرهنگی بسیج مدرسه علمیه معصومیه با تأکید بر لزوم جهاد کبیر در عرصه ارتباطات، گفت: انسداد شبکه های اجتماعی خارجی، تقویت همزمان شبکه های اجتماعی داخلی و راه اندازی واقعی شبکه ملی اطلاعات بهترین راه مدیریت و‌ ناکام گذاشتن دشمن در فضای مجازی است.
تلگرام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رستمی عضو کانون مطالعات فرهنگی بسیج مدرسه علمیه معصومیه عصر امروز در همایش بزرگ مبلغان استان قم که در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به اینکه جامعه ما در زمینه جنگ‌نرم بسیار ضعیف عمل می کند، گفت: در اغتشاشات اخیر به وضوح دیدیم که دشمن توانست از طریق فضای مجازی به ویژه تلگرام به امنیت ملی خدشه وارد کند.

وی ادامه داد: گرانی، تورم و ناکارآمدی دولت در پاسخ گویی به مطالبات مردم زمینه اعتراض و اغتشاش را فراهم کرد، اما علت اصلی اغتشاشات این بود که آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود از طریق تلگرام و اینستاگرام جریانات را بر اساس اهداف پلیدشان هدایت کردند.

رستمی ابراز داشت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی پلیس فتا در مردادماه سال گذشته، حدود ۷۰ درصد جرایم از فضای مجازی نشأت گرفته است که از این میان حدود ۴۰ درصد جرم ها در تلگرام صورت پذیرفته است؛ بنابراین پرواضح است که این فضای پرخطر باید بسته شود و شبکه های اجتماعی داخلی جایگزین شود.

عضو کانون مطالعات فرهنگی بسیج مدرسه علمیه معصومیه با تأکید بر اینکه امروزه در عرصه فضای مجازی به جهاد نیازمند هستیم، عنوان کرد: برای این کار باید جریان سازی و فرهنگ سازی صورت بگیرد تا مردم نیز در زمینه مدیریت فضای مجازی، نظام را همراهی کنند.

وی با اشاره به دغدغه ها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه فضای مجازی خاطرنشان کرد: ایشان معتقدند که می توان در فضای مجازی فعالانه فعالیت کرد و دشمنان را ناکام گذاشت؛ باید برای مدیریت فضای مجازی به مطالبات و‌ رهنمودهای ایشان عمل کنیم.

رستمی در پایان جهاد کبیر در عرصه ارتباطات را اینگونه توصیف کرد: انسداد شبکه های اجتماعی خارجی، تقویت همزمان شبکه های اجتماعی داخلی و راه اندازی واقعی شبکه ملی اطلاعات بهترین راه مدیریت و‌ ناکام گذاشتن دشمن در فضای مجازی است./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات