۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۵۳۰۳۴
نماینده لیست امید:

همسویی مجلس با دولت دلیل بر جامه عمل پوشاندن به همه خواسته های دولت نیست

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: همسویی نمایندگان مجلس با دولت دلیل بر این نمی‌شود که نمایندگان ملت به همه پیشنهاد‌ها دولت جامه عمل بپوشانند.
روح الله بابایی صالح روح الله بابایی صالح

روح‌الله بابایی صالح دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص تصویب نشدن کلیات لایحه بودجه 97 در مجلس، گفت: روز یکشنبه در مجلس ده نفر از نمایندگان به‌عنوان موافق و ده نفر دیگر از نمایندگان در جایگاه مخالف درباره لایحه بودجه 97 صحبت کردند.

وی افزود: بر اساس نظر دوستان و همکاران در کلیات بودجه 97 مردم کمتر دیده‌شده بودند درحالی‌که تک‌تک مردم ولی‌نعمتان ما هستند ازاین‌رو حق آنان باید به گونه‌ای شایسته ادا شود درحالی‌که در لایحه بودجه چنین امری مشاهده نمی‌شد.

بابایی صالح در تبیین چرایی عدم تصویب لایحه بودجه 97، ابراز کرد: استانی شدن بودجه آموزش‌وپرورش و بنیاد شهید، مسأله حذف یارانه‌ها، اوراق مشارکت و درنهایت بدهکار شدن بیشتر دولت و کم‌توجهی به قشر آسیب‌پذیر جامعه از اموری بود که مخالفان آن را مطرح کردند و توانستند با قانع کردن نمایندگان لایحه بودجه را به کمیسیون تلفیق برای اصلاح و رفع ایرادات بازگشت دهند.

نماینده بویین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همسو بودن نمایندگان مجلس با دولت دلیل بر این نمی‌شود که نمایندگان ملت به همه پیشنهاد‌ها دولت جامه عمل بپوشانند.

عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حال اگر در کمسیون اشکالات اصلاح شود در داخل صحن نیز بررسی می‌شود تا با توجه به نظرات نمایندگان تصمیم نهایی گرفته شود./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات