۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۵۵۳۲۰۷
حجت‌الاسلام محسنی:

روحیه شهادت‌طلبی برترین سلاح نیروهای انقلابی در برابر دشمنان است

مس
حجت الاسلام محسنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عباس محسنی، مسؤول سابق نشر آثار شهید آوینی در موسسه روایت فتح، چهارشنبه‌شب در ویژه‌برنامه بازخوانی منشور مستند انقلاب اسلامی که در آستانه دهه فجر در بجنورد برگزار شد، با تأکید بر تکیه به توان و توانمندی داخلی در تمامی زمینه‌ها، اظهار کرد: استقلال و رفاه به معنای این نیست که دروازه کشور را به روی کالاهای خارجی باز کنیم و خودمان نتوانیم درزمینهٔ تولید حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی اضافه کرد: 40 سال از عمر انقلاب می‌گذرد اما برنامه توسعه کشور که اساس آن از 70 سال پیش پایه‌ریزی شده بود، منجر به ظهور و بروز آسیب‌های اجتماعی فعلی در جامعه ما شده است.

حجت‌الاسلام محسنی با تأکید بر اینکه همه ما باید سهم خود را بهبود این وضعیت ادا کنیم، خاطرنشان کرد: در این راستا همان‌گونه که رهبری هم فرموده‌اند انتقاد باید ناصحانه باشد و راه‌حل هم در آن باشد، نمی‌شود وقتی خودمان به راه‌حل نرسیدیم انتقاد تخریبی داشته باشیم.

وی افزود: در این زمینه جناح چپ و راست فرق نمی‌کند؛ زیرا هر دو جناح در این سال‌ها با رویکرد انتقاد تخریبی از یکدیگر درواقع اعتماد مردم به نظام را نشانه گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام محسنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی برترین سلاح نیروهای انقلابی در برابر دشمنان است، اظهار کرد: قدرتی که اسراییل را به زمین زده نیروی استشهادی است نه موشک؛ البته نیروی استشهادی که دستش موشک قرار دارد به مراتب قوی‌تر عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: تفکر نیروی استشهادی این است که روزی که مهمات من تمام شود تازه روز آغاز جنگ است؛ زیرا نیروی استشهادی کسی است که از مرگ نمی‌ترسد.

حجت‌الاسلام محسنی اضافه کرد: در دفاع مقدس هم نیروی انقلابی، ایمان و روحیه شهادت‌طلبی رزمندگان ما جنگ را پیروز کرد.

وی در ادامه با تشریح تفاوت عملیات انتحاری با استشهادی، افزود: نقطه عطفی که ابهت انتحاری و داعش را ریخت شهادت شهید حججی بود که با صلابت با مرگ برخورد کرد و از خود ضعف نشان نداد.

حجت‌الاسلام محسنی خاطرنشان کرد: فهم و تبلیغ این قضیه و نشان دادن این مهم به‌عنوان نقطه عطف، کار هنرمندان انقلابی است.

وی با بیان اینکه حججی عطیه‌ای بود که خداوند به ما داد، اضافه کرد: شهید حججی محصول یک سیر بود که از کار جهادی در مناطق محروم، ترویج کتاب‌خوانی، کار فرهنگی بی‌ادعا و مطرح نکردن خود شروع شد تا به این نقطه و صحنه شهادت رسید.

حجت‌الاسلام محسنی با اشاره به رسالت خطیر هنرمندان انقلابی در ثبت و ماندگاری و انتقال این مفاهیم، اظهار کرد: هنرمندان و فیلم‌سازان و مستندسازان ما باید مهارت علی الاطلاق پیدا کنند؛ یعنی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مستندهای عالم را ببینند، در تیم حرفه‌ای قرار بگیرند و هرچقدر می‌توانند تجربه کسب کنند تا بتوانند اثر ماندگار خلق کنند.

وی افزود: باید ابزار کار هنرمند ازجمله طرح، سناریو، فیلم‌برداری، متن و ... همانند گل کوزه‌گری که در دست کوزه‌گر ماهری است، مثل موم در دست این هنرمند باشد تا بتواند به هر شکلی که خواست دربیاورد.

مسؤول سابق نشر آثار شهید آوینی در موسسه روایت فتح تصریح کرد: البته باید توجه داشت که اگر انقلاب و اسلام در جان این فیلم‌ساز رسوخ نکرده باشد و این مفاهیم تنها لقلقه زبان و تمنیات شعاری وی باشد این هنرمند نمی‌تواند اثر انقلابی ماندگار و فاخر تولید کند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات