۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۵۵۳۳۷۰
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

موفقیت‌ها و پیروزی‌های کشور موفقیت نظام است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: موفقیت‌ها موفقیت نظام است و به نام هیچ کس و هیچ حزب و صنف سیاسی نیست.
آیت الله علی خاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: زنجان دیار حاکمان و غواصان دریادل است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر 30 شهید دوران انقلاب و 3 هزار شهید دفاع مقدس استان زنجان گفت: پس از پیروزی انقلاب نیز شهدای شاخصی در استان داشته‌ایم که یاد شهید هسته‌ای و شهدای مدافع حرم را نیز گرامی می‌داریم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با یادآوری شرایط کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قبل از پبروزی انقلاب اسلامی دنیا به دو قدرت بزرگ تقسیم شده بود و این در بین همه جا افتاده بود که دو ابر قدرت و دو کدخدا برای دنیا باشد.

وی با اشاره به اینکه همه معتقد بودند که اگر حمایت می‌خواهند، باید زیر بلیت یکی از این دو ابر قدرت بروند، گفت: اگر قرار بود در دنیا یک حرکت انقلابی و جنبشی انحام شود، به دو موضوع نیاز داشت، یکی حرکت سیاسی و دیگری حمایت اقتصادی بود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه اگر کسی شعاری مخالف این امور می‌داد، اصل بر این بود که این کشور برای حمایت باید زیر بلیت شوروی برود، گفت: اگر در یک نقطه شعار ضد کمونیستی داده می‌شد، بازتاب آن در دنیا این بود که این کشور برای مطرح شدن در عرصه بین‌المللی حتما باید زیر چتر حمایتی کشور آمریکا برود.

وی با اشاره به اینکه 80 سال این تفکر بر دنیا حاکم بود و این امر در نتیجه تقسیم قدرت بین این دو کشور رخ داده بود، تصریح کرد: در این بین موضوعی که به عنوان معجزه قرن رخ داد، در کشور پهناور ایران با مدنیت شناخته شده 8 هزار ساله بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در تقسیم‌بندی‌های قبل از انقلاب ایران جزو بلوک غرب بود، افزود: در یک مقطعی هر دو قدرت به این نتیجه رسیدند که ایران به لحاظ مسائل سیاسی و استراتژیکی این بود که هر دو در ایران به رقابت نپرداخته و حکومت شاهنشاهی را حمایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه در برهه‌ای از زمان با جنبش شاهد حرکت دسته جمعی مردم به رهبری یک عالم مجتهدی بود که عالم زمان بود، گفت: امام راحل کسی نبود که در مجامع سیاسی درس خوانده باشد، بلکه فقط درس خوانده مکتب قال صادق (ع) و قال باقر (ع) بود.

وی با اشاره به اینکه موفقیت‌ها موفقیت نظام است و به نام هیچ کس و هیچ حزب و صنف سیاسی نیست، گفت: مطلب دوم اینکه عنایت پروردگار و رهبری‌های امام گونه امام راحل هم اکنون امام خامنه‌ای در حال انجام است، چون مقام معظم رهبری بزرگ شده مکتب 40 ساله امام است.

امام جمعه زنجان گفت: کارآمدی از آن نظام و انقلاب است و کسی نباید آن را به خود اختصاص دهد و در واقع انقلاب وامدار هیچ صنف یا گروه سیاسی نیست.

وی همچنین در پایان از نیروهای نظامی و رسانه‌های مکتوب استان که امیدآفرینی را در جامعه انجام می‌دهند، تقدیر کرد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات