۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۵۵۳۳۷۲
معاون فرهنگی قوه قضائیه:

جابه‌جایی دولت‌ها در ایران اسلامی نشانه مردم‌سالاری است

معاون حوزه فرهنگی قوه قضائیه گفت: جابه‌جایی و تغییر در دولت‌ها در چارچوب نظام اسلامی ایران نشانه دموکراسی و مردم‌سالاری است.
حجت الاسلام هادی صادقی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هادی صادقی بعدازظهرامروز در نخستین روز از سالگرد ورود حضرت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) اظهار داشت: احترام به آراء مردمی به‌ویژه در رفراندوم جمهوری اسلامی و نیز برگزاری 38 انتخاب آزاد نشان از مردم‌سالاری در ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بیشترین مشروعیت از طریق آراء عمومی حاصل می‌شود، افزود: مشروعیت پادشاهی در دنیای امروزی دیگر قابل پذیریش نیست ودراین راستا برپایی حکومت اسلامی بر پایه مردم‌سالاری دینی برگرفته از احکام، ارزش‌ها و اخلاق اسلامی برای رفاه، سعادت و آسایش جامعه تشکیل‌شده است.

معاون حوزه  فرهنگی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: امام راحل در عمق وجودش با نگاهی کاملاً سنتی به اصول، احکام و ارزش‌های اسلامی در ایجاد حکومتی اسلامی و دینی برگرفته از ابزار مدرن و با حمایت مردمی و بدون سلاح و با دست‌خالی نقش تعیین‌کننده و اساسی داشته است.

حجت‌الاسلام صادقی تصریح کرد: حضرت امام(ره) در سال‌های 47 و 48 بحث ولایت‌فقیه و مشروعیت حکومت اسلامی را الهی و با اتکای به مردم خواهان بودند، در فلسفه سیاسی مدرن دنیا نیز بیشترین مورد بر مشروعیت سیاسی در قالب مقبولیت مردمی استوار است.

وی در رابطه با مهم‌ترین دستاورد‌های دهه فجر بیان داشت: سرنگونی رژیم 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی، عزت‌آفرینی، سربلندی ایران اسلامی در برابر زورگویی‌ها، فشار‌ها و تحریم‌های اقتصادی استکبار جهانی ونیز نفوذ کلمه مردمی ایران در کشور‌های مصر، افغانستان، عراق، سوریه، یمن، الجزایر، افریقا، اروپا و آمریکا از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه بیان داشت: به دست آوردن استقلال نیاز به هزینه دارد و بخشی از آن مشکل اقتصادی و معیشتی است و برای برون‌رفت از این معضل دولت‌ها باید تلاش کنند تا فقر و بیکاری که زیبنده جمهوری اسلامی نیست ریشه‌کن شود./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات