۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۵۳۷۷۲
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

ارزش ها در فرهنگ جهانی امروز به ضد ارزش تبدیل شده است

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که شیطان در دوران آخرالزمان آنچنان در ذائقه ها نفوذ می کند که مردم معروف را منکر می بینند و منکر را معروف می بینند، گفت: در فرهنگ جهانی امروز ارزش ها وارونه شده است و این دوران سخت ترین دوران و بدترین شرایط است.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در سخنرانی شب گذشته که در منزل شخصی سردار رادان واقع در چهار راه حمزه اصفهانی برگزار شد، گفت: ترفندهای شیطان برای گمراه کردن مؤمنان با گذشت زمان پیچیده تر شده است.

وی در ابتدا با توجه با روایات معصومین(ع) در رابطه با دوران آخرالزمان افزود: دین الهی در دوران آخرالزمان بی یار می ماند و تنها کسانی که خالص بوده اند بر دین حق باقی می مانند، در دوران آخرالزمان شیطان با تمام جنودش به انسان های متدین هجوم می آورد چون که می داند که فلسفه وجودی اش با ظهور حضرت ولی عصر(عج) از بین می رود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که شیطان یک موجود خیالی و توهمی نیست، خاطرنشان کرد: اجنّه همانند انسان ها تجربه اکتسابی دارند و از این رو با گذشت زمان پیچیده ترین ترفندها را برای گمراه کردن مؤمنان به کار می برد و او حقیقتاً ایستاده است تا مؤمنان را گمراه کند.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه تصریح کرد: شیطان در دوران آخرالزمان آنچنان در ذائقه ها نفوذ می کند که مردم معروف را منکر می بینند و منکر را معروف می بینند به همین دلیل افراد به جای امر به معروف، امر به منکر می کنند و پیامبر(ص) در روایتی سه دوران را تشریح می کنند، دوره کم ارزش شدن ارزش ها، بی ارزش شدن ارزش ها و وارونه شدن ارزش ها است که در فرهنگ جهانی امروز ارزش ها وارونه شده است و این دوران سخت ترین دوران و بدترین شرایط است.

خطیب توانا با بیان این که مرکز تربیت جامعه، خانواده است، افزود: خانواده موضع بسیار حساسی است که شیطان برای تخریب آن سرمایه گذاری زیادی کرده است؛ تخریب خانواده در جوامع غربی کاملاً رایج شده است و خانواده عملاً مفهومی ندارد و جایگاه زن کاملاً از بین رفته است.

وی با بیان این که خانواده در کشورهای غربی مفاهیم غلطی دارد، ابراز کرد: خانواده در فرهنگ دینی تقدس دارد ولی در غرب ازدواج سفید یعنی در کنار هم بودن زن و مرد بدون هیچ گونه تعهدی و ازدواج همجنسان با یکدیگر رواج یافته است؛ ازدواج یکی از اوامر مقدس الهی است و آن قدر تقدس دارد که پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند، نشستن مرد در کنار همسرش بهتر اعتکاف در مسجد خداوند است و همچنین امام صادق(ع) می فرمایند، اگر زن یک لیوان آب به دست همسرش بدهد از عبادت در یک سال که روزهایش را روزه باشد و شب ها را زنده داری کند، برایش بهتر است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در پایان گفت: اهل بیت(ع) می دانستند خانواده و ارتباط زن و شوهر در آخرالزمان مورد هجوم شیطان واقع می شود و مردم قاطع ارحام می شوند به همین سبب روایاتی را بیان فرموده اند که روابط زن و شوهر تداوم یابد./867/پ203/ب1

ارسال نظرات