۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۵۴۲۵۵
حماسه‌سازان همیشه جاوید (۳)؛

ناگفته‌هایی از "آیت الله شاه‌آبادی" در کتاب "سنگ صبور همه"

نویسنده در کتاب «سنگ صبور همه» به بیان خاطرات شهید آیت الله شاه آبادی در زمان مبارزات اوایل انقلاب اسلامی و حضور ایشان در جبهه‌های حق علیه باطل پرداخته است.
 کتاب «سنگ صبور همه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات زمزم هدایت یا همکاری ستاد یادواره شهدا و ایثارگران روحانی استان قم، کتاب «سنگ صبور همه» را به قلم محمد بهمنی منتشر کرده است.

نویسنده در مقدمه درباره مطالب این کتاب چنین آورده است:

شاید باور نکنید نویسنده این کلمات مثل آب خوردن کلمه قطار می‌کند، برای اینکه این چند سطر اعتراف‌نامه را محضر نورانی شهدا بنویسد؛ یک ماه تمام با خودش و تمام آنچه از جبهه و جنگ و شهید روحانی شهید در انبار کلمات و اطلاعاتش کلنجار می‌رفت و هر روز به جانشین ستاد یادواره شهدا روحانی قم قول امروز و فردا می‌داد.

جای انکار نیست که توشه راه برای تدوین یادنامه شهدای روحانی اندک و گفتمان روحانی شهید غربت‌نشین است.

من که بچه بعد از انقلابم و از جنگ فقط صدای «شنوندگان عزیز توجه فرمایید..» مجری رادیو را به خاطرم دارم، چقدر می‌توانم و می‌دانم که از شهدای عزیز و مظلوم روحانیت بنویسم و بگویم. چگونه می‌توانم وصف کنم کسانی را که به قول امام عزیزمان «رساله علمیه و عملیه‌شان» را با خون امضا کردند، آنهایی که در پی هیچ نفسی قدم برنداشتند.

اینک، در این شهر غربت، میان هجمه فرهنگ بیگانه، یاد خرابات شهیدان را زنده می‌کنیم و از جامه خاکی رستگاران جبهه و جهاد شفا می‌گیریم. باورم شده است که نسخه شفابخش و راه شهدا به سمت کعبه والای است. ضمانت نامه سیره شهید و راه شهید خون شهید است.

کتاب «سنگ صبور همه» ناگفته‌هایی از زندگی شهید آیت الله شاه‌آبادی

نویسنده در این کتاب به بیان خاطرات آیت الله شهید آیت الله شاه‌آبادی  در زمان مبارزات اوایل انقلاب اسلامی و حضور ایشان در جبهه‌های حق علیه باطل پرداخته است.

بیان خاطرات: وارث پدر، خواستگاری، یک درخواست، راز خوبان؛ صفای بهشت، از عاقبتش می‌ترسید، مرد خانه، مرد جنگ!، یک پدر؛ یک دوست، بابای همه، سنگ صبور همه، رنج نامه زندان، خاطره بی‌خاطره، خادم مردم، چرا تلفن زنگ زد؟،  یقین دارم شهید می‌َشوم و پرواز جزو موضوعات این کتاب است.

همچنین نویسنده در عنوان «سنگ صبور همه» چنین آورده است:

در مسجد پای صحبت و درد دل مردم می‌نشست.  اگر احساس می‌کرد می‌تواند از مشکلی گره‌گشایی کند، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد.  حتی اگر صحبت طولانی‌ می‌شد و وقت اقتضا نمی کرد، آدرس منزل را به افراد می‌داد و می­گفت برای ادامه صحبت و طرح مسائل و مشکلات به منزل بیایند. برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم اهمیت ویژه‌ای قایل بودند.

یک روز وقتی به خانه آمد به همسرش گفت:

«سقف منزل یک پیرزن دچار مشکل شده،اما متأسفانه من الان امکان حل مشکل او را ندارم. شما هدیه‌ای برای او بخرید که او بداند من به فکر او هستم.»

گفتنی است، منابع این کتاب، خاطراتی است که خانواده این شهید بزرگوار در اختیار ستاد یادواره شهدای روحانی قرار داده است.

انتشارات زمزم هدایت کتاب «مردی در راه حق» را با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه، در قطع پالتویی و ۴۸ صفحه به قیمت ۱۵۰۰ تومان منتشر کرده است./۹۹۸/ن ۶۰۳/ش

ارسال نظرات