۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۵۵۴۴۲۵
رییس جمعیت علمای صور:

انقلاب اسلامی مانعی در برابر پروژه‎های دشمنان است

رییس جمعیت علمای صور لبنان از انقلاب اسلامی ایران به عنوان مانعی در برابر پروژه های دشمن به ویژه تجزیه کشورهای اسلامی یاد کرد.
شیخ علی یاسین رییس جمعیت علمای صور لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی یاسین رییس جمعیت صور لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حوزه علمیه این شهر برگزار شد، فرارسیدن سی و نهمین سالروز پیروزی انقلال اسلامی ایران را به ملت ایران و ملت های منطقه تبریک گفت.

وی اظهار داشت: این انقلاب مبارک ضمانتی برای ایستادگی منطقه در برابر توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی جهت تجزیه کشورهای اسلامی و سرقت ثروت های آن بر اساس آشوب های ویرانگر است.

رییس جمعیت علمای صور افزود: دشمن با فتنه انگیزی وحشیانه بر اساس ابزارهای صهیونیستی و تکفیری و چراغ سبز به صهیونیست ها و تکفیری ها درصدد مخدوش کردن چهره اسلام اصیل محمدی است.

وی تأکید کرد که مقاومت به مرحله ای از پیشرفت رسیده که رژیم صهیونیستی برای محافظت از خود به ساخت دیوار حائل می پردازد.

شیخ علی یاسین ادامه داد: همه ملت های منطقه باید با یکدیگر همکاری کرده و از هر فعالیت فردی یا سازمانی مقاومت علیه اشغالگران حمایت کنند. مقاومت یک دیدگاه نیست بلکه پدیده ای مردمی به شمار می آید که هر که در این مسیر گام بردارد به پیروزی می رسد و هر که از آن طفره رود محکوم به ذلت و خواری خواهد بود.

این روحانی لبنانی از فضای توافق حاکم بر این کشور و نشست رؤسای قوا ابراز خرسندی کرد و خاطرنشان ساخت: امیدواریم این فضای مثبت بر همه پرونده های مرتبط با زندگی شهروندان تاثیر بگذارد به ویژه اینکه در آستانه انتخابات پارلمانی هستیم که باید به دور از تعصب های مذهبی و طایفه ای برگزار شود.

وی نسبت به طمع ورزی صهیونیستی به ثروت های نفتی لبنان و ادعای مالکیت بلوک گازی 9 از سوی دشمن هشدار داد و گفت: مرزهای آبی لبنان نشان دهنده کرامت ملی است و نباید آن را فقط حاوی ثروت نفتی دانست.

رییس جمعیت علمای صور از تلاش برخی افراد و جریان ها برای ضربه زدن به معادله ارتش، ملت و مقاومت انتقاد کرد و افزود: اگر این معادله نبود لبنان نیز در اشغال کامل قرار داشت اما این معادله سبب شد کشور به مرحله ای بازدارندگی برسد که همه جهانیان به ویژه رژیم صهیونیستی به آن اعتراف کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات