۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۵۴۵۲۰

کتاب «۵۷ ریشتر» به نمازجمعه آمد

در آستانۀ سالروز پیروزی انقلاب اسلامی کتاب «۵۷ ریشتر» که به همت مجلۀ الکترونیکی اخوت و انتشارات شهید کاظمی تهیه و منتشر شده، در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.
کتاب «۵۷ ریشتر»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از منانشر، در آستانۀ سالروز پیروزی انقلاب اسلامی کتاب «57 ریشتر» که به همت مجلۀ الکترونیکی اخوت و انتشارات شهید کاظمی تهیه و منتشر شده، در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

زلزله‌ای به قدرت ۵۷ ریشتر ایران را لرزاند، به طوری که پس‌لرزه‌هایش تا آن طرف مرزها هم رسیده و غرب و شرق عالَم را تکان داده؛ این زلزله چیزی نیست جز همان انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ که با نام خمینی کبیر شناخته شد و هنوز هم تمام معادلات دنیای مادی را به هم ریخته است.

به قول هنری کسینجر، وزیر خارجۀ سابق امریکا: «آیت‌الله خمینی، غرب را با بحران جدیِ برنامه‌ریزی مواجه کرد، تصمیمات او آنچنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌ریزی را از سیاستمداران و نظریه‌پردازان سیاسی می‌گرفت.

او با معیارهای دیگری غیر از معیارهای شناخته شده در دنیا سخن می‌گفت و عمل می‌کرد، گویی از جایی دیگر الهام می‌گرفت…» این اعترافاتِ مغز متفکر دولت آمریکا و ده‌ها مطلب خوندانی و جالب دیگر مانند آن دربارۀ بزرگترین زلزلۀ قرن را در کتاب «۵۷ ریشتر» بخوانید؛ اما این بار نه از جنسِ تحلیل‌های عمیق و خسته‌کنندۀ رایج، بلکه در قالب خاطراتی دسته اول از لحظات پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، و اثرات شگفت‌انگیز آن در سراسر جهان، از زبان شخصیت‌های مختلف خارجی، از متفکران غربی و شرقی گرفته تا آدم‌های با دین و بی‌‌دینِ دیگری که در آن سوی مرزها، با شنیدن کلام رهبر انقلاب اسلامی، یک شبه عاشق او و حامی پَر و پا قرص ایران و انقلاب آن شدند.

روایتی متفاوت و متناسب با ذائقه و حال‌وهوای این روزهای ما که شاید همان گمشدۀ جامعۀ ایرانی و کلید امید نسل جوان ما باشد تا هویت و جایگاه خود را در دنیای امروز به یاد بیاورند.

کتاب «۵۷ ریشتر» که به همت مجلۀ الکترونیکی اخوت و انتشارات شهید کاظمی تهیه و منتشر شده، با مطالب کوتاه و خواندنی، و تصاویر کمیاب و تمام رنگی، از پس‌لرزه‌های انقلاب ایران در گوشه‌گوشۀ جهان، تبدیل به کتابی خوش‌خوان و جذاب شده که مطمئناً با خواندن آن نگاهی خاص و متفاوت نسبت به انقلابمان پیدا خواهیم کرد، نگاهی که امروز با سرگرم شدن خیلی از ما به بعضی مسائل و حواشیِ داخلی، تأسفانه از آن غافل شده‌ایم.

این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور، به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات