۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۵۴۸۴۷
نماینده طلاب و فضلای شهرکرد خبرداد؛

نهادهای بالادستی حوزه مجمع نمایندگان را باور کنند

حجت الاسلام مولازاده با اشاره به ضرورت پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پایان نامه های حوزوی از تصویب طرح هایی در این عرصه در مجمع نمایندگان طلاب خبرداد.
مولازاده

حجت الاسلام سید عبدالعظیم مولازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به این که مجمع نمایندگان طلاب در طول سال های تأسیس خود منشأ خدمات و برکات زیادی بوده است، اظهار داشت: این مجمع همانطور که از اسمش معلوم است ویژه طلاب بوده و گستردگی آن نیز مخصوص به حوزه قم نیست، چراکه نمایندگان طلاب در استان های خود هم می توانند مدیریت کرده و مشکلات را گزارش دهند.

نماینده طلاب و فضلای شهرکرد اضافه کرد: مجمع نمایندگان در حقیقت راه ارتباطی بین طلاب و مرکز مدیریت، طلاب و بیوت مراجع و طلاب و مسؤولان دیگر حوزه است و به همین جهت در طول این سال ها بسیار تأثیر گذار بوده است ضمن این که طرح هایی بسیار خوبی نیز داشته است.

وی عنوان کرد: مجمع نمایندگان در کمیسیون های مختلف از جمله کمیسیون ملی و مذهبی، کمیسیون فرهنگی، حوزه و دانشگاه، بسیج، فرامین و بیانات امام و رهبری فعالیت های خوبی داشته و در راستای احیای فرمایشات رهبر معظم انقلاب تلاش های زیادی کرده است، از جمله این که تأکید کردیم پایان نامه های طلاب در راستای همین فرمایشات رهبر معظم انقلاب که در طول چندین سال داشته اند، ساماندهی شود.

حجت الاسلام مولازاده مجمع را حامی نظام و فعال در عرصه های سیاسی دانست و تأکید کرد: مجمع هم حامی مباحث ملی است و در همه زمینه ها حضور پیدا می کند که از جمله آنها حضور پررنگ نمایندگان طلاب در راهپیمایی ها و انتخابات ها است و همینطور در توجیه و تحلیل مباحث سیاسی گام های بلندی برداشته است، چراکه اعضای مجمع نمایندگان در طول سال با طلاب شهرهای خود جلسه های متعددی دارند و در این جلسات نسبت به مسائل مختلف تذکر می دهند.

وی تأکید کرد: به هرحال روحانیت شیعه همیشه در کنار مردم بوده و مجمع نیز همین مسأله را مدیریت می کند، چراکه اعضای مجمع نمایندگان طلاب در مباحث فرهنگی، سیاسی موضع گیری های خوبی داشته اند، ضمن این که بزرگان حوزه قم نیز در مجمع بوده اند که از جمله آنها خود آیت الله حسینی بوشهری است.

نماینده طلاب و فضلای شهرکرد با بیان این که مجمع نمایندگان طلاب با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد به خوبی اداره شد، خاطرنشان کرد: شاید مجمع در دوره های قبل در مباحث سیاسی در حمایت یک گروه خاص فعال بود ولی این دوره آرامش خوبی داشت و برنامه و طرح هایی در پیشرفت نظام و فرامین رهبری داشتیم.

وی اضافه کرد: همچنین در موضوعات دیگری از جمله مدارج علمی، طولانی شدن مدرک گرفتن، آموزش های تخصصی و کمک های معیشتی گام های بلندی برداشته شد و در جلسات متعدد از افراد صاحب نظر دفتر رهبر معظم انقلاب و مراجع دعوت کردیم.

حجت الاسلام مولازاده در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به حمایت کم نهادهای بالادستی حوزه از مجمع نمایندگان طلاب یادآورشد: این یکی از گلایه های ما نسبت به این عزیزان است، چون وقتی یک مجمع با یک انتخابات گسترده راه می افتد هم بیوت مراجع، هم جامعه مدرسین و هم شورای عالی حرف نمایندگان را به عنوان حرف چند صد نفر طلبه قبول کنند.

وی ادامه داد: آیت الله یزدی حمایت های خوبی از مجمع داشتند و در صحبت های اخیر خود نیز از مجمع ابراز رضایت کردند ولی توقع بیشتری از نهادهای فرهنگی و حوزوی داریم که به حرف نماینده طلاب توجه کنند؛ چون چندین هزار طلبه نمی توانند به صورت مستقیم با مسؤولان و بیوت مراجع در ارتباط باشند، بنابراین توقع بیشتری داریم که علاوه بر جامعه مدرسین، نهادهای دیگر نیز با یک دید رسمی به مجمع توجه داشته باشند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات