۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۵۵۵۰۳۰
امام جمعه زنجان:

مسؤولان فرهنگ‌سازی استفاده از کالای داخلی را جدی بگیرند

امام جمعه زنجان گفت: مسؤولان فرهنگ‌سازی استفاده از کالای داخلی را در بین مردم جدی بگیرند.
آیت الله علی خاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی ظهر امروز در دیدار با مسؤولان اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که باید توسط تعزیرات حکومتی مورد توجه قرار گیرد، رسیدگی به حقوق مردم است.

وی با اشاره به اینکه بحث بررسی صدور فاکتور در سطح استان از طرف اصناف و فروشگاه‌ها و همچنین بحث گرانفروشی و تخلف نیز باید از سوی تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های ذیربط مورد توجه ویژه باشد، اضافه کرد: باید از حقوق شهروندان به ویژه در روزهای پایانی سال حمایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تأکید بر نظارت بیشتر به بازار و کنترل قیمت‌ها گفت: باید فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف داخلی مورد توجه باشد و از قاچاق کالا نیز جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه جلوگیری از قاچاق کالا موجب بهبود وضعیت اقتصادی می‌شود، اضافه کرد: باید این موضوع از سوی مسوؤلان مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه نیز مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی در مقابله با کالای قاچاق اقدامات متعددی انجام می‌دهد، تصریح کرد: بر همین اساس سالانه پرونده‌های متعددی در استان رسیدگی می‌شود که بیشترین آن نیز مربوط به قاچاق البسه است.

مرتضی ممیزی با اشاره به اینکه در حوزه مقابله با گرانفروشی نیز بازرسی‌های مستمر در استان انجام می‌شود، گفت: در این بخش نیز با بازرسی مستمر و همچنین گشت‌های مشترک بازرسی‌های مستمر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از کالای قاچاق ابتدا باید مردم را به سمت خرید محصولات ایران تشویق کنیم، کرد: آنچه مسلم است، امروز  مردم تمایل کمی برای خرید کالاهای ایرانی دارند که باید در این حوزه فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در ادامه به بیشترین تخلفات رخ داده از سوی اصناف استان اشاره کرد و گفت: عدم درج قیمیت بیشترین تخلفات ثبت شده در پنج ماهه سال‌جاری بوده است.

ممیزی تصریح کرد: عدم صدور فاکتور، گرانفروشی و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ترتیب بیشترین تخلفات اصناف در استان هستند./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات