۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۵۵۵۲۳۰
آيت الله نمازي:

راه برخورد با بدحجابي تبیین فلسفه حجاب است

نماينده ولي فقيه در كاشان تبيين امر به معروف و نهي از منكر در جامعه را نيازمند علم، آگاهي، شناخت و معرفت دانست و گفت: تنها راه برخورد با بدحجابي ارتقاي سطح آگاهي جامعه از فلسفه حجاب و عفاف است.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي چهارشنبه شب در جمع اعضاي ستاد امر به معروف و نهي از منكر كاشان، امر به معروف و نهي از منكر در نظام توحيدي را يكي از مباحث مهم خواند و افزود: تبيين فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه، نيازمند علم و آگاهي و شناخت و معرفت است.

وي با تأكيد بر اينكه نسبت به امر به معروف و نهي از منكر كم كاري و كوتاهي هايي شده و مي شود، گفت: امروز بعد از 40 سال از پيروزي انقلاب اسلامي و به هر دليلي نتوانسته ايم مسأله امر به معروف و نهي از منكر را در كشور تبيين كنيم تا جزو امور و شئون آحاد جامعه باشد.

آيت الله نمازي امر به معروف و نهي از منكر را مهمتراز نماز خواند و اظهار داشت: نماز در جامعه صبح و ظهر و شب اقامه مي شود اما به امر به معروف و نهي از منكر مانند نماز در جامعه توجه نمي شود و به دليل عدم آگاهي جامعه از فلسفه حجاب و نقش حجاب بر سلامت خانواده، جامعه نسبت به اين فريضه واجب بيگانه است.

به گفته وي، آگاهي جامعه و تبيين فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه با حاكميت است تا از طريق ابزار رسانه اي كه در اختيار دارد، مردم را نسبت به اين فريضه واجب آگاه كند.

نماينده ولي فقيه در كاشان بیان کرد: عدم آگاهي از فلسفه حجاب در خانواده هاي بدحجاب، سبب شده است تا دختران جوان در چنين خانواده هايي با چنين فرهنگي رشد كنند و از فلسفه حجاب آگاهي نداشته باشند كه حجاب براي آنها محدوديت نيست بلكه امنيت و مصونيت است.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه در آگاهي بخشي فريضه امر به معروف و نهي از منكر به جامعه سهل انگاري و كوتاهي شده است، عنوان كرد: اگر امر به معروف و نهي از منكر در جامعه به درستي تعريف و كاربردي شود، بسياري از مشكلات خود به خود ريشه كن خواهد شد.  

وي ادامه داد: امام سجاد(ع) مي فرمايد، امر به معروف و نهي از منكر دو فريضه اي است كه  هم داراي فضيلت و هم آثار و بركات است، بنابراين اگر امر به معروف و نهي از منكر در جامعه عملياتي و اجرايي شود، ريشه مفاسد اجتماعي، مفاسد اقتصادي، اختلاس، سوء استفاده، اعتياد، قاچاق و تمامي همه مشكلات از بين خواهد رفت.

آيت الله نمازي از ستاد امر به معروف و نهي از منكر خواست تدابيري اتخاذ شود تا در مبادي ورودي شهرستان و مكان هاي مورد توجه گردشگران و مسافران در ايام تعطيلات نوروزي بروشورها و بسته هاي فرهنگي به مسافران ارائه شود.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: ارتقاي آگاهي و فرهنگ جامعه از فلسفه حجاب و عفاف سبب هدايت جامعه به سمت كمال خواهد شد، چرا كه آنچه سبب هدايت انسان مي‌شود عقل و علم و آگاهي است، از اين رو تنها راه برخورد با بد حجابي در جامعه ارتقاي سطح آگاهي جامعه از فلسفه حجاب و عفاف است./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات