۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۵۵۵۵۰
رییس ستاد اقامه نماز استان سمنان تأکید کرد؛

لزوم به‌کارگیری سیره حضرت فاطمه‌ در سبک زندگی خانواده‌ها

رییس ستاد اقامه نماز استان سمنان گفت: به‌کارگیری سیره حضرت فاطمه‌زهرا (س) بهترین برنامه در سبک زندگی خانواده‌هاست.
فاطمه، راستگویی که به شهادت رسید

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین عصر امروز در جمع مردم در مسجد امام حسین (ع) سمنان با تسلیت ایام فاطمیه، زندگی حضرت فاطمه‌زهرا (س) را بهترین الگوی سبک زندگی عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا (س) دارای ویژگی‌های خاصی در امور خانه، اجتماع و عبادت بودند و این ویژگی‌ها این بانوی بزرگ‌وار را به‌عنوان معصوم متجلی ساخته است.

وی از حضرت فاطمه‌زهرا (س) به‌عنوان تنها معصومه یاد کرد و افزود: بانوان بزرگواری چون حضرت خدیجه (س)، آسیه (س) و مریم (س) دارای چنین جایگاه و منزلتی نیستند.

رییس ستاد اقامه نماز استان سمنان از گذشت و عصمت به‌عنوان دو ویژگی این بانوی بزرگوار نام برد و تصریح کرد: گذشت حضرت زهرا (س) در زندگانی این بانوی بزرگ‌وار به‌گونه‌ای بود که با برخوردار بودن از مقام و منزلت خاص، به همسرش حضرت علی (ع) عرضه داشت، ایشان فرمودند «علی جان آیا به عهد خود وفا کردم و آیا از من راضی هستی» که امیرمؤمنان (ع) فرمودند «فاطمه جان همه هستی و نیستی خودت را برایم هزینه کردی».

حجت‌الاسلام شمس‌الدین  علت شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) را پابه‌رکاب‌بودن امیرالمؤمنین (ع) بیان کرد و گفت: فاطمه زهرا (س) شهیده راه ولایت است.

وی گفت: جای بسی تأسف و عیب است که فکر کنیم اروپایی‌ها بهتر از ما زندگی می‌کنند و عیب است که برخی از هنرپیشه‌های زن وقتی در خصوص مشخصات زندگی خودشان مطالبی را بیان می‌کنند، هیچ‌گونه اسلامیت در‌ آن گنجانده نشده باشد.

رییس ستاد اقامه نماز استان سمنان افزود: تأثیرگذاری ویژگی‌های زندگی حضرت زهرا (س) باید به‌گونه‌ای در سبک زندگی ما عجین شده باشد که زندگی خانواده‌ها به‌دوراز هرگونه ناملایمات، مهربانانه و با صداقت سپری شود./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات