۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۵۶۰۴۷
مسؤول قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان خبر داد؛

اجرای طرح «هفت آسمان» در ۵ مدرسه علمیه

حجت الاسلام سیاحی با اشاره به اینکه طرح هفت آسمان به عنوان پایلوت در استان خوزستان اجرا می شود، گفت: این طرح یک سال و طی هفت مرحله و در پنج مدرسه علمیه استان برگزار می شود.
قرآن کریم

حجت الاسلام ابراهیم سیاحی، مسؤول قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اجرای طرح «هفت آسمان» در حوزه علمیه خوزستان عنوان داشت: این طرح در هفت مرحله که پنج مرحله نخست قرآنی دو مرحله پایانی بحث صحیفه سجادیه و نهج البلاغه است که در پنج مرحله نخست طلبه های پایه اول تا سوم با روخوانی، روانخوانی، تجوید، ترجمه معانی و مفاهیم قرآن آشنا می شوند.

مسؤول قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه هر کدام از مراحل طرح طی بازه زمانی 30 تا 50 روزه برگزار می شوند، عنوان داشت: در این مدت طلاب با گوش دادن به نوارها؛ تمرین های مورد نیاز را انجام می دهند و سوره های تعیین شده را باید تلاوت کنند تا تسلط بیشتری به روخوانی، روانخوانی، تجوید و ترجمه داشته باشند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مرحله تفسیر طرح هفت آسمان پس از تعطیلات سال نو اجرا خواهد شد، افزود: مراحل «صحیفه سجادیه» و «نهج‌ البلاغه» یک ماه پس از پایان مرحله تفسیر برگزار می شود.

حجت الاسلام سیاحی با تأکید بر اینکه طرح هفت آسمان به عنوان پایلوت در استان خوزستان اجرا می شود، تصریح کرد: این طرح یک سال و طی هفت مرحله و در پنج مدرسه علمیه امام جعفرصادق(ع) اندیمشک، علی بن ابی طالب(ع) ایذه، جزائریه شوشتر، خاتم الانبیاء اهواز و امام محمدباقر(ع) شوش برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از طلاب مدارس مذکور اختبار صورت گرفت، ابراز داشت: در مرحله صحیفه سجادیه یک سری از دعاهای کوتاه مشخص شده باید حفظ شوند چنانکه حفظ برخی حکمت ‌ها، خطبه‌ ها و نامه‌ های مولای متقیان در مرحله نهج البلاغه در نظر گرفته شده است.

مسؤول قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان گفت: پس از طی مراحل هفتگانه، آزمون کتبی و شفاهی گرفته شده و در صورت موفقیت گواهی پایان دوره به طلاب اهداء می ‌شود.

این مقام مسؤول خاطرنشان شد: آزمون حفظ قرآن کریم با شرکت سی طلبه حافظ قرآن کریم برگزار شد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات