۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۵۶۲۵۵
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

هنر خوشنویسی مورد تأیید بزرگان و علما بوده است

حسین کاشانی با بیان اینکه هنر خوشنویسی از بی‌حاشیه‌ترین هنرها بوده است، گفت: استقبال خوبی از هنر خوشنویسی در استان قم وجود دارد.
رونمایی از کتاب کلک صبا حسینی کاشانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین، سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از کتاب کلک صبا  گفت: امروز از کتاب کلک صبا رونمایی می‌شود اما باید توجه داشت که این کتاب با تلاش مدیران و همکاران سابق گردآوری شده است و زحمات این افراد موجب شده است که این کتاب امروز رونمایی شود.

وی با بیان اینکه هنر خوشنویسی از بی‌حاشیه‌ترین هنرها بوده و همیشه مورد تأیید بزرگان و علما بوده است افزود: استقبال خوبی از هنر خوشنویسی در  استان قم وجود دارد و با توجه به پتانسیل و ظرفیت خوب جوانان باید استان قم به پایگاه خط نسخ و ثلث در کشور تبدیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم جمع‌آوری آثار هنرمندان قم  در مجموعه کتب نفیس را مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: در رشته‌های مختلف از جمله عکاسی به دنبال جمع‌آوری آثار هنرمندان هستیم تا بتوانیم این آثار را به شکل کتب نفیس عرضه کنیم.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعه‌ای برای حمایت از کتب ارزشمند دارد و ما نیز در نظر داشتیم که از کتب ارزشمند در عرصه هنر حمایت کنیم و بسیار خوشحالیم در زمانی که کتاب کلک صبا در کمیته حمایت هنر مطرح شد همه موافق چاپ و انتشار این کتاب بودند.

حسینی‌کاشانی عنوان کرد: اعتقاد دارم که ظرفیت استان قم در عرصه هنر به ويژه عرصه خوشنویسی بسیار فراتر از کتاب کلک صبا است و امیدواریم که بتوانیم در زمینه‌‌های مختلف هنری کتاب‌های فاخر چاپ کنیم.

وی ادامه داد: با وجود همه پیشرفت‌ها، ‌کتاب همچنان ماندگار است و هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین کتاب شود؛ کتاب همیشه در تاریخ خواهد ماند و حتی ساختمان‌ها نیز قدمت کتاب را ندارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشبختانه در یک سال اخیر با حمایت‌ها و پیگیری‌ها احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حدود ۲۰۰ نفر از هنرمندان و مداحان استان قم بیمه شدند و این اتفاق بسیار ارزشمندی است که تلاش می‌کنیم این روند ادامه داشته باشد./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات