۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۵۶۹۴۷
حجت‌الاسلام صابری خبر داد؛

مرمت ۵۲ مورد از اماکن روستایی استان البرز

مدیرکل میراث فرهنگِی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز گفت: بیش از ۵۲ مورد از اماکن روستایی استان البرز مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.
حجت الاسلام فخرالدین صابری مدیر میراث فرهنگی استان البرز

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام فخرالدین صابری امروز در نشست اشتغال استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: در نظر داریم تمهیدات ویژه برای روستاییان در نظر بگیریم.

وی افزود: در بخش زیرساخت‌های بخش گردشگری در روستاها همچون نمازخانه و سرویس بهداشتی و روستایی تقویت‌هایی انجام‌شده است که در مجموعه 13 مورد در بخش چالوس، طالقان و ساوجبلاغ به انجام رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز بیان کرد: برای بوم گردی در روستاهای ساوجبلاغ اقداماتی انجام‌شده است که در این میان می‌توان گفت برغان و جاده کرج_چالوس ازجمله این مناطق است و در راستای استفاده صحیح و درست از این منابع آموزش و توانمندی شهروندان و روستاییان در دستور کار قرارگرفته است.

حجت‌الاسلام صابری بابیان اینکه سه مورد هتل آپارتمان در طالقان وجود دارد، یادآور شد: 158 نفر شاغل در بازارچه صنایع صنعتی فعالیت‌هایی در زمینه چرم، سفال و غیره دارند.

وی با اشاره به اینکه 40 مورد مجوز مشاغل خانگی در البرز صادرشده است، گفت: اقداماتی در زمینه مرمت بخش‌های فرسوده روستاها به انجام رسیده، که طی این اقدامات 52 مورد مرمت‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز بابیان اینکه برای انجام پروژه‌های روستایی در داخل استان نیازمند همکاری اداراتی همچون محیط‌زیست و بنیاد مسکن هستیم، تصریح کرد: زیرساخت‌های گردشگری نیازمند کمک مسئولان کشوری است و سعی داریم در این زمینه بیش‌ازپیش فعالیت داشته باشیم./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات