۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۵۷۰۵۸

افتتاح بازارچه خیریه آدینه در مصلای ارومیه

بازارچه خیریه آدینه به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار در مصلا افتتاح شد.
حجت الاسلام اکبر نوروزنژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام اکبر نوروزنژاد، مسؤول ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه امروز در مراسم آغاز بکار بازارچه خیریه آدینه اظهار کرد: این بازارچه با تلاش بانوان خیر مصلای ارومیه و همچنین حمایت های مالی شهرداری ارومیه برپا شده است.

وی با بیان اینکه اسلام دین رحمت مهربانی و عطوفت است، گفت: باید از  پیامبر رحمت و اهل بیت در کمک به قشر محروم جامعه و مستمندان الگو بگیریم.

حجت الاسلام نوروزنژاد در ادامه با اشاره به اینکه قرارگاه فرهنگی ستاد نماز جمعه ارومیه در تلاش برای همکاری و همپوشانی بین متولیان و دغدغه مندان فرهنگی شهر است، خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه بانوان خیر مصلا و تلاش برای شناسایی و ساماندهی زنان سرپزست خانوار از جمله اقدامات در این راستا است.

وی گفت: کمیته بانوان خیر مصلا تشکیل شده است که با ۱۵۰ عضو و ۱۰ بانوی فعال در هسته مرکزی آن در قالب کارگروه های مختلف در زمینه های درمانی، اشتغال، تسهیلات، تهیه جهیزیه و ... فعالیت دارند.

مسؤول ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: با ساماندهی و حمایت از  زنان سرپرست خانواده، بسیاری از آسیب های اجتماعی حل می شود.

حجت الاسلام نوروزنژاد گفت: برای نخستین بار که بازارچه ای در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار در مصلا برپا می شود که امیدواریم در آینده شاهد برگزاری بازارچه های خیریه به صورت گسترده تر باشیم.

وی بیان کرد: این دغدغه مهمی است که در جامعه اسلامی بانوان سرپرست خانوار به علت مشکلات مالی، به انحراف کشیده نشوند.

گفتنی است، بازارچه خیریه آدینه با عنوان "یک خرید، یک امید" ظهر امروز در محوطه مصلای ارومیه افتتاح شد.

این بازارچه به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار از ۱۰ تا ۲۹ اسفندماه، هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر برای بازدید عموم دایر است./۹۳۶/پ203/ب1

ارسال نظرات