۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۵۷۳۳۱

چند خبر کوتاه درباره آیین‌های رونمایی و نقد کتاب

برگزاری نشست‌های رونمایی مجموعه کتاب «دانشنامه ارتباطات»، نقد رمان «برادر انگلستان»، بررسی سه‌گانه‌ زیباشناسی و داستان كوتاه معاصر تركیه از عناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.
رونمایی از کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برگزاری نشست‌های رونمایی مجموعه کتاب «دانشنامه ارتباطات»، نقد رمان «برادر انگلستان»، بررسی سه‌گانه‌ زیباشناسی و داستان كوتاه معاصر تركیه از عناوبن اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.

رونمایی مجموعه کتاب «دانشنامه ارتباطات» در فرهنگسرای رسانه

پنج جلد نخست مجموعه کتاب «دانشنامه ارتباطات» به قلم پروفسور باقر ساروخانی، پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات ایران در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی معرفی و رونمایی می‌شود.

​این مراسم در قالب هشتاد و نهمین نشست زرین قلم با حضور چهره‌های رسانه‌ای و فرهنگی و استادان دانشگاه از جمله پروفسور علی‌اکبر فرهنگی؛ پدر علم مدیریت رسانه، شهاب اسفندیاری؛ رییس دانشکده صدا و سیما و حجت‌الاسلام دعایی؛ مدیر مسئول روزنامه اطلاعات برگزار می‌شود.

«دانشنامه ارتباطات» شامل 5 کتاب، جامعه‌شناسی ارتباطات؛ اصول و مبانی، جامعه‌شناسی نوین ارتباطات؛ رسانه‌ها در جهان امروز، جامعه همه جایی؛ در آمدی بر جامعه‌شناسی ارتباطات، کودکان و رسانه‌های جمعی؛ پژوهشی در گفتمان برنامه‌های کودک و تلویزیون، کودکان و رسانه‌های جمعی؛ پژوهشی در آسیب شناسی برنامه های کودک و تلویزیون است.

این مراسم دوشنبه 14 اسفند ساعت 10 و 30 دقیقه در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی واقع در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا برگزار می‌شود.

اولین رمان علیرضا قزوه روی میز نقد کانون ادبیات ایران

چهارصد و سی و ششمین نشست هفته کانون ادبیات ایران به بررسی رمان «برادر انگلستان» نوشته علیرضا قزوه اختصاص دارد.

«برادر انگلستان» اولین رمان علیرضا قزوه است که که بهار امسال از سوی انتشارات سوره‌مهر راهی بازار کتاب شد. این رمان به روایت وقایع پس از کودتای 28 مرداد سال 32 می‌پردازد و تا روزهای پس از انقلاب نیز ادامه پیدا می کند.

در این نشست، منیژه آرمین، محمدرضا گودرزی و مصطفی جمشیدی حضور دارند و به نقدوبررسی اثر خواهند پرداخت.

این نشست چهارشنبه 16 اسفند 1396 در کانون ادبیات ایران واقع در مفتح جنوبی روبه‌روی ورزشگاه شیرودی،‌ کوچه اردلان پلاک 25 برگزار خواهد شد و ورود برای تمام علاقه‌مندان ادبیات داستانی آزاد است.

با حضور نویسندگان ترک و ایرانی؛

نشست داستان كوتاه معاصر تركیه برگزار می‌شود

 نشست داستان كوتاه معاصر تركیه به همت موسسه‌ یونس امره‌ تركیه و ماهنامه داستان همشهری برگزار می‌شود.

هدف از این نشست بررسی ادبیات معاصر تركیه با حضور نویسندگان و منتقدان ترك و ایرانی از جمله: نجیب توسون، نعیمه اركوان، اسماعیل لوزن، بهناز علیپور گسكری و محمد كشاورز است.

همچنین در راستای این تبادل فرهنگی قرار است در ماه‌های آینده، نویسندگان داستان‌هایی با محوریت دو شهر استانبول و تهران بنویسند و از تجربیات خود از كشور مقابل بگویند. این داستان‌ها ابتدا در مجلات ادبی ایران و تركیه و سپس در قالب كتابی دو زبانه، چاپ و منتشر می‌شود.

این نشست روز چهارشنبه شانزدهم اسفند ماه، از ساعت 17 در سالن حافظ واقع در خیابان نجات‌اللهی، نبش خیابان ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

سه‌گانه‌ زیباشناسی نقد می‌شود

نشست هفتگی شهر کتاب به نقد و بررسی سه‌گانه‌ زیباشناسی: معماری، نقاشی و فیلم اختصاص دارد که با حضور اسماعیل بنی‌اردلان، حسن بلخاری و عبدالله سالاروند در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

فلسفه در دو سه قرن اخیر، به ویژه پس از کانت، ورود بسیار جدی‌تر و تخصصی‌تری به عرصه‌ هنر و زیبایی داشته و از سوی دیگر با ظهور مکاتب گوناگون هنری، خروج آثار از حصر و حبس کاخ و کلیسا و حاکمیت مغز و نه دست در تولید آثار هنری مواجه بوده‌ایم.

به تازگی از مجموعه‌ پنج‌گانه‌ زیباشناسی (معماری، فیلم، نقاشی، ادبیات و موسیقی)، سه جلد زیباشناسی و معماری، زیباشناسی و فیلم و زیباشناسی و نقاشی به همت انتشارات نقش جهان منتشر شده است.

این نشست سه‌شنبه پانزدهم اسفند ساعت 16 و 30 دقیقه در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

جایزه ادبی هفت اقلیم به ایستگاه پایانی رسید

هفتمین دوره‌ جایزه ادبی هفت اقلیم پیشتر از بین آثار رسیده به دبیرخانه این دوره از جایزه، در مجموع ۷ رمان و ۷ مجموعه داستان را به عنوان نامزد نهایی دریافت عنوان بهترین رمان و بهترین مجموعه داستان منتشر شده در سال ۹۵ اعلام کرده بود. آثار برگزیده در مراسم اختتامیه این جایزه اعلام خواهند شد.

اختتامیه جایزه ادبی هفت اقلیم جمعه 18 اسفند از ساعت 16 تا 18 در موسسه فرهنگی هنری هفت اقلیم واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان ملک، نبش خیابان کشواد، پلاک ۵۶۹، سالن همایش‌های موسسه فرهنگی هنری هفت اقلیم برگزار می‌شود. /۹۹۸/پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات