۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۵۵۷۴۴۰
عضو ارشد جنبش امل لبنان:

معادله ارتش، ملت و مقاومت در دانشگاه‌های نظامی جهان تدریس می‌شود

نایب رییس شورای اجرایی جنبش امل لبنان اظهار داشت که معادله ارتش، ملت و مقاومت در دانشگاه‌های نظامی جهان تدریس می‌شود.
محمد نصرالله عضو ارشد جنبش امل لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد نصرالله رییس شورای اجرایی جنبش امل لبنان در نشست انتخاباتی که در بعلبک برگزار شد، وحدت ملی را عامل قدرت لبنان و لغو طایفه گرایی سیاسی و مبارزه با فساد توصیف کرد.

وی گفت: امام موسی صدر هنگامی که به جنوب لبنان رفت اوج فقر و محرومیت را در این منطقه مشاهده کرد و ما را به یکپارچگی جهت مقابله با این نقص فراخواند.

نصرالله افزود: امام موسی صدر در بعلبک و صور فریاد زد که تا باقی ماندن یک منطقه و یک فرد محروم هیچگاه آرام ننشسته و تا رفع محرومیت از این مناطق به فعالیت ادامه خواهیم داد. هم اکنون نیز وظیفه مهم دفاع از مقاومت به عنوان حامی لبنان را برعهده داریم و بر این اساس از عناصر قدرت و همچنین خون شهدا محافظت خواهیم کرد.

عضو ارشد جنبش امل تأکید کرد که معادله ارتش، ملت و مقاومت یک تجربه کم نظیر در جهان به شمار می آید که موفقیت های بزرگی برای لبنان به همراه آورده است و هم اکنون در بزرگترین دانشگاه های نظامی جهان مورد بحث و تدریس قرار می گیرد.

وی لغو طایفه گری سیاسی را هدف دیگر توصیف کرد و اظهار داشت: امام موسی صدر اعتقاد داشت که تعدد طوایف یک نعمت و طایفه گرایی یک عذاب است. این ارزش های مشترک هستند که به حمایت از لبنان و همه شهروندان پرداخته و خدمت رسانی به همه مردم را به دنبال می آورد.

محمد نصرالله ایمان واقعی را خدمت به وطن و ایستادگی در کنار حق دانست و تصریح کرد: درخواست ما برای لغو طایفه گرایی تنها به سخن محدود نمی شود بلکه اقدامات عملی فراوانی در این زمینه انجام دادیم. 

رییس شورای اجرایی حزب الله درباره انتخابات پارلمان لبنان که قرار است اردیبهشت ماه برگزار شود، گفت: در انتخابات باید به برنامه و لیستی رأی دهیم که از مبانی و ارزش ها و همزیستی مشترک حمایت می کند. ما با حضور در پارلمان درصدد برآورده کردن مطالبات مردم هستیم چرا که نماینده پارلمان، نماینده مردم است و باید خواسته های مردم را پیگیری کند.

وی تأکید کرد که تحقق پیشرفت و رفع محرومیت به معنای جهاد اکبر است و ما با پیروی از امام موسی صدر قسم می خوریم که تا پایان فقر و محرومیت فرد و منطقه به آرامش نرسیم./980/ب902/د

ارسال نظرات