۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۵۵۷۵۴۰

"ما طلبكاریم" منتشر شد

مجموعه ای که پیش روی شماست حاصل پژوهشی دقیق است در باب مقایسۀ دو نگاه متفاوت به زن، جایگاه و کرامت او.
طلب

به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانۀ میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، روز مادر و هشتم مارس، روز جهانی زن؛ انتشارات تلاوت آرامش وابسته به مؤسسۀ فرهنگی هنری کاربردی خیبر، كه سال‌هاست در حوزه‏های تخصصی مرتبط با زنان فعالیت می‏كند، كتاب «ما طلبكاریم» را با موضوع بررسی مقایسه‏ای نگاه اسلام و غرب به زن، با زبانی ساده و مستند، چاپ و منتشر كرد. این كتاب ضمن بیان مستند نگاه متعالی و ارزشمند اسلام به زن و جایگاه او در جامعۀ بشری، به نقد مبانی فمینیسم و سایر مكاتب و اندیشه‏های غرب دربارۀ زن و ظلم‏هایی كه این تفكرات بر زنان روا داشته‏اند، می‏ پردازد.

در مقدمۀ این كتاب آمده است: «تاریخ به خوبی گُواه ظلم‌هایی است که در ادوار مختلف و به گونه‏های متفاوت بر جنس لطیف زن وارد شده است. ظلم هایی که گاهی از روی جهالت؛ گاه از روی بَدَویت و بَربَریت؛ و گاه به دنبال تفکری که اساسش تنها لذت و دیگر ارزش‌های مادی است پدید آمده‌اند! ظلمی که زیر نقاب خوشرنگش با عناوینی چون طرفداری از حقوق زن، فمنیسم، آزادی و تساوی؛ ظالمانه‏ترین حقایق را در سرنوشت یک زن برجای می‏گذارد.

ما طلبکاریم از تفکری که بدون در نظر گرفتن انسانیت زن؛ او را تنها در جسمش خلاصه کرده و برای بهره‌جویی و سودجویی هرچه بیشتر؛ او را وارد عرصۀ رقابت‌های سنگین و بی‌حد و مرز بر سر زیبایی‌های جسمی و جنسیش می‌کند و بدیهی‌ترین حقوقش را که هماهنگ با فطرت و خلقت ویژه و ارزشمند زن و مایۀ آرامش اوست از او سلب می‌کند. مجموعه ای که پیش روی شماست حاصل پژوهشی دقیق است در باب مقایسۀ دو نگاه متفاوت به زن، جایگاه و کرامت او. انتخاب با شماست!»

این كتاب در استقبال از سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی كه فرمودند: «در مسئلۀ زن، ما از غرب طلبكاریم» منتشر شده است./925/د 103/ش

ارسال نظرات