۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۵۷۹۹۶
امام جمعه تبریز:

وعده‌های دولت نباید در حد شعار باقی بماند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که مسؤولان باید اقدامات خود در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال را به مردم گزارش دهند، گفت: نباید وعده‌های داده شده تنها در حد شعار باقی بماند.
حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع تولیدکنندگان و صنعتگران برگزیده استان با تأکید بر این‌که مسؤولان باید اقدامات خود در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال را به مردم گزارش دهند، اظهار داشت: نباید وعده‌های داده شده تنها در حد شعار باقی بماند.

وی با بیان این‌که رونق تولید منجر به افزایش اشتغال جوانان و در نهایت عامل اصلی در کاهش معضل بیکاری خواهد بود، گفت: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق بخشیدن به تولید ملی با توه به ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده باید مورد توجه صعنتگران و تولیدکنندگان داخلی قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که فرهنگ مصرف داخلی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: برخی از تولیدکنندگان داخلی آنچه که خود تولید کرده‌اند را استفاده نمی‌کنند! در چنین وضعیتی نباید انتظار داشت مردم به سمت خرید کالای ایرانی حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که کالای ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی و رقابت با مشابه خارجی باید به اصول مخاطب‌شناسی و ذائقه بازار مصرف توجه ویژه داشته باشند، افزود: اگر تولید از کیفیت بالایی برخوردار باشد، قطعا خریداران وفادار برای خود خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که یکی از معضلات اقتصادی کشور دوری بانک‌ها از وظایف اصلی خود و حرکت به سمت بنگاه‌داری در طول سالیان متمادی بوده است، گفت: رونق بخشی به اقتصاد کشور با بهره‌های بالای موجود در تسهیلات بانکی ممکن نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که بانک‌ها برای رونق بخشیدن به اقتصاد، تسهیلات لازم با کارمزد کم را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند، ابراز کرد: بانک‌ها باید در خدمت تولیدکنندگان داخلی باشند، در چنین شرایطی معضل تولید و اشتغال نیز برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر رهایی کشور از اقتصاد نفتی، تک محصولی و دولتی گفت: اقتصاد باید در اختیار مردم باشد و از وابستگی اقتصاد کشور به نفت خودداری شود، البته این بدان معنا نیست که باید درآمد حاصل از مالیات را افزایش داده و اقشار ضعیف جامعه در فشار اقتصادی بیشتری قرار گیرند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات