۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۵۸۰۲۰
در مرکز مدیریت حوزه عملیه خواهران؛

دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت برگزار شد

دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران با حضور حجج اسلام محسن قرائتی، عبدالکریم بهجت‌پور، سیدمحمود مدنی و دیگر فضلای حوزه برگزار شد.
افتتاح نمایشگاههای قرآن و عترت در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران صبح امروز با حضور حجج اسلام والمسلمین محسن قرائتی، عبدالکریم بهجت‌پور، سیدمحمود مدنی و دیگر فضلای حوزه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

در این همایش ابتدا حجت الاسلام رضا اسکندری معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران و سپس حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز و تفسیر به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام اسکندری قرآن را کتاب زندگی دانست و بیان کرد: قرآن برای همه‌ ابعاد زندگی انسان‌ها برنامه دارد و سبک زندگی همه انسان‌ها باید با الگوبرداری از قرآن وعمل به آن قرآنی شود.

وی بر ضرورت تدبر در قرآن تأکید کرد و گفت: تلاوت قرآن باید همراه تدبر در آیات باشد و تطبیق آیات قرآن با زندگی انسان ضروری است که باید سعی شود تا معارف قرآنی در زندگی عملی شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران با اشاره به ضرورت تبیین مفاهیم قرآنی در جامعه گفت: حفظ قرآن توسط طلاب حوزه‌های علمیه خواهران بسیار ارزشمند است؛ ولی مسأله مهم‌تر درک مفاهیم قرآنی است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در بیان علت عدم رشد برخی دانش‌پژوهان قرآنی اظهار داشت: سالانه حدود یک میلیون نفر فارغ از تحصیل می‌شوند که رشدی در برخی از آنها دیده نمی‌شود؛ چراکه عمل به قرآن در آنها دیده نمی‌شود.

وی در ادامه بعضی علوم که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود را مضر دانست و گفت: علومی باید فرا گرفته شود که مفید باشد، در حال حاضر برخی افراد همه علم‌ها را مفید جلوه می‌دهند که این سخن مطلقا اشتباه است.

همچنین در ادامه جشنواره حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، رییس حوزه عملیه خواهران به سخنرانی پرداخت و با معرفی حضرت فاطمه(س) به‌عنوان الگوی حوزه علمیه خواهران بیان کرد: حضرت زهرا(س) آرمان‌ بلندی است که حوزه علمیه خواهران در تلاش است که خود را به آن قله نزدیک کند و تمام ساختارها و برنامه‌هایی که تشکیل می‌شود برای ایفای نقش در مسیر حضرت فاطمه(س) است.

وی از برگزاری برخی برنامه‌های هنجارشکن همچون برنامه‌های اخیرا برج میلاد انتقاد کرد و گفت: را چرا برای زمین زدن این پاکدامنی و شرافت انسانی دستگاه دولت سخنی بگوید که نباید گفته شود، به بهانه جشن ولادت حضرت صدیقه در مقابل مسئولی بلندپایه با رقص و آواز دخترانه، صدای زنانه و آهنگ مهیج حیاسوزی می‌کنند و دامنه این هنجار را می‌تراشند و درآخر می‌گویند اینها که کودکانی بیش نبودند.

لازم به ذکر است در این همایش از خواهران طلبه برگزیده در جشنواره قرآنی تقدیر به عمل آمد./۸۷۶/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات