۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۵۸۸۲۵
استاد حوزه علمیه:

حجاب و عفاف تضمین‌کننده سلامت فردی و اجتماعی است

حجت‌الاسلام ایزانلو گفت: حجاب و عفاف تضمین‌کننده سلامت جامعه است؛ اما متأسفانه در جامعه امروزی ما به این مسئله اهمیت چندانی داده نشده؛ به‌گونه‌ای که در کوچه و خیابان شاهد حجاب نامناسب برخی از زنان و دختران هستیم.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام جواد ایزانلو، استاد حوزه علمیه، امروز در گفتمان دینی سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: برای شناخت حق و پیمودن مسیر حق، نیاز به بصیرت و آگاهی هرچه بیشتر از سیره عملی و اخلاقی کسانی داریم که تجلی صفات جمال و جلال حق‌اند و راه را به انسان نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: خدای متعال برای هدایت بشر و تکامل آن‌که هدف اصلی خلقت است از میان آنها پیامبرانی را برگزید؛ دین اسلام را برترین ادیان معرفی کرد و پیامبر اکرم (ص) را برای تکمیل و رسالت انتخاب کرد.

حجت‌الاسلام ایزانلو ادامه داد: خداوند متعال پیامبر اکرم (ص) و ذریه او را از هر بدی و ناپاکی مبرّا ساخت، رسالت را با امامت به انتها رساند و راه نجات و رستگاری انسان را در دنباله‌روی از این ذوات مقدسه معرفی کرد.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: از میان این برگزیدگان، بانویی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد به نام فاطمه زهرا (س) را در راستای هدایت بشر منزلتی خاص و ویژه بخشید تا جایی که سرور و سیده تمام زنان عالم است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) همسر سیدالاوصیا علی بن ابیطالب (ع) و مادر همه اولیا بوده و مادر خاتم‌الاولیا و اوصیا حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) هم محسوب می‌شود که نهایتاً همه بشر به دست با کفایت او هدایت می‌شوند.

حجت‌الاسلام ایزانلو گفت: حضرت فاطمه (س) از همان دوران طفولیت تحت تربیت‌های پدر بزرگوارشان پیامبر خاتم محمد مصطفی (ص) قرار گرفتند و اهتمام ایشان به فرمان‌ها و دستورات الهی بیش از هر شخص دیگر بوده است.

این کارشناس مذهبی به مسئله ادب در سیره رفتاری حضرت زهرا (س) هم اشاره داشت و اظهار کرد: ادب یکی از موضوعات اخلاقی و اجتماعی است که تخلق به آن برای انسان از ضروریات به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: ادب به‌اندازه‌ای دارای اهمیت است که آن را معرف شخصیت آدمی دانسته‌اند و همه ارزش انسان به برخورداری وی از ادب است.

حجت‌الاسلام ایزانلو با بیان اینکه ادب حضرت فاطمه (س) بهترین الگو در رعایت آداب اسلامی است، تصریح کرد: رعایت عفاف و حجاب حضرت زهرا (س) باید الگوی زنان امروزی جامعه ما باشد؛ چراکه حضرت زهرا (س) در حفظ عفاف و حجاب اسلامی بسیار مقید بودند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف تضمین‌کننده سلامت جامعه است؛ اما متأسفانه در جامعه امروزی ما به این مسئله اهمیت چندانی داده نشده و در کوچه و خیابان شاهد حجاب نامناسب برخی از زنان و دختران هستیم و به‌نوعی بی‌بندوباری و بی‌حجابی جامعه را در سیطره خود گرفته است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات