۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۵۹۵۷۴
ذوالقدر در گفت‌وگو با رسا:

رسانه ها برای تحقق شعار سال فرهنگ سازی کنند

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس ثمره حمایت از کالای ایرانی را رونق اقتصادی و رفع بحران معیشتی مردم دانست و گفت: دستگاه‌های اجرايی بايد با رفع موانع توليد و حذف قواعد زائد و دست و پاگير به حركت چرخ توليد كشور كمك كنند.
فاطمه ذوالقدر

 سیده فاطمه ذوالقدر دبیر کمیسیون فرهنگی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حمایت از کالای ایرانی را در رشد اقتصادی کشور بسیار مهم دانست و گفت: اقتصاد آسیب دیده امروز کشور ثمره عوامل داخلی و خارجی فراوانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تنها راه برون رفت از شرايط داخلی که سبب بيكاری و عدم اشتغال جوانان شده حمایت از تولید ملی و مصرف کالای داخلی است.

عضو هیأت رییسه فراکسیون زنان مجلس شعار سال ۹۷ را که با عنوان «حمايت از كالای ايرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب نام گرفت را چراغ راهی برای ادامه مسير و سياستهای منبعث از اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی اقدامی برای رهايی از اقتصاد وابسته به نفت و از سويی رفع بحران معيشتی مردم است تا از این طریق سختی مردم کاهش یابد.

ذوالقدر با تاکید براینکه حمایت از کالای ایرانی نبايد در قالب شعار باقی بماند، اظهار داشت: بحران‌ها و چالش‌های اقتصادی و اجتماعی كه در چهلمين سال انقلاب اسلامی ايران با آن دست و پنجه نرم می‌كنيم در يك هم افزايی قرار گرفته‌ كه نيازمند اصلاح از درون و تغيير فكر و نگرش و رفتار و عملكرد يكايك افراد اعم از شهروندان و مسؤولان است و مهمترين گام در اين اصلاحات بهبود فضای كسب و كار برای رونق اقتصادی كشور و زدودن موانع كسب و كار و انجام اقدامات فرهنگی برای افزايش سطح اعتماد است. اعتمادی كه در سالهای اخير نسبت به كالای ايرانی و محصولات داخلی به دليل عدم تناسب كيفيت با قيمت بسيار ضعيف شده است.

وی در ادامه پويايی و تحرک جامعه را در گرو رونق اقتصادی دانست و تصریح کرد: تولید کنندگان هنگام تولید کالای داخلی بایدحقوق مصرف کنندگان را رعایت کنند و با توليد كالای با كيفيت و قابل رقابت با كالای خارجی نظر مصرف کننده را به تولید کالای داخلی جلب کنند.

عضو هیأت رییسه فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال لازم است سياست‌های تشويقی و حمايتی از توليدكنندگان با تعديل نرخ مالياتی و تخفيف هزينه‌های و با جلوگيري از ورود كالای قاچاق صورت بپذیرد.

ذوالقدر تحقق شعار سال ۹۷ را وابسته به تعامل و تعاون مردم و مسؤولان با توليدكنندگان دانست و اظهار داشت: دستگاه‌های اجرايی بايد با رفع موانع توليد و حذف قواعد زائد و دست و پاگير به حركت چرخ توليد كشور كمك كنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان قوه تقنينی باید اهتمام مضاعفی برای بازنگری در قوانين مرتبط با توليد همراه با رويكرد حمايت از مصرف كننده و توليدكننده داشته باشد تا با بهبود فضای كسب و كار، اشتغال‌زايی و تامين نيازهای اقشار جامعه در کشور محقق شود همچنین لازم به ذکر است که در سطح دستگاه‌های اجرايی وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی كليدي در راستای آموزش و فرهنگ سازی دارا هستند و نقش اصحاب رسانه و رسانه ملی را نبايد ناديده گرفت./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات