۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۵۹۷۹۲
کارشناس لبنانی:

وضعیت کشورهای عربی صهیونیست‌ها را گستاخ‌تر کرده است

کارشناس مسائل استراتژیک لبنان گفت: وضعیت شکست خورده کشورهای عربی و اسلامی سبب شده تا صهیونیست‌ها در سرکوب فلسطینیان گستاخ‌تر شوند.
وفیق ابراهیم کارشناس لبنانی مسائل استراتژیک

به گزارش خبرگزاری رسا، براساس آمار اعلام شده وزارت بهداشت فلسطین،‌ در درگیری های روز جمعه ارتش صهیونیستی با معترضان فلسطینی در مرزهای غزه با فلسطین اشغالی، دستکم 16 فلسطینی شهید و بیش از 1400 نفر دیگر زخمی و مصدوم شده اند که از این تعداد 758 نفر براثر شلیک مستقیم گلوله های جنگی زخمی شدند و بقیه نیز با گلوله های پلاستیکی یا استنشاق گاز اشک آور مصدوم شدند.

در همین رابطه وفیق ابراهیم کارشناس لبنانی مسائل استراتژیک در گفت‌وگویی به بیان نظرات خود در مورد جنایات صهیونیست‌ها در روزهای اخیر علیه مردم نوار غزه پرداخت.

وی در این گفت وگو بیان داشت: نخست باید به این موضوع اشاره کرد که تحرکات اخیر فلسطینیان به این دلیل بوده که با روند کنونی به هیچ کدام از حقوق خود نخواهند رسید و کاملا مایوس شده‌اند به همین دلیل مجبور شدند به میدان بیایند تا به سینه‌های خود و مشت‌های گره کرده حقوق خود را مطالبه کنند و طی تظاهرات در روز زمین و حرکت به سوی سرزمین‌های سال 1948 تاکید کنند که تمام فلسطین از بحر تا نهر که شامل غزه و کرانه باختری و سرزمین‌های اشغال شده در سال 1948 بوده متعلق به ساکنان اصلی آن است.

عدم واکنش مناسب جامعه بین‌الملل و کشورهای عربی سبب تشدید سرکوب‌ها از سوی صهیونیست‌ها شد

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: اقدام رژیم صهیونیستی در سرکوب و کشتار وحشیانه تظاهرات فلسطینی‌ها در روز زمین به این دلیل بوده که مطمئن بودند این سرکوبگری با هیچگونه واکنشی از سوی جامعه بین‌الملل و کشورهای عربی مواجه نخواهد شد. امروز عربستان ائتلافی تسلیم شده، شکست خورده و همپیمان با رژیم صهیونیستی را رهبری می‌کند و این رژیم درصدد استفاده از شرایط کنونی بوده تا به طور کامل بر موضوع فلسطین چیره شود و یهودی بودن قدس را نهایی کنند. صهیونیستها درصدد هستند بخشی از نوار غزه و بخشی از کرانه باختری را به فلسطینی‌ها داده و موضوع را به پایان برسانند.

وی گفت: اسرائیل در حال بهره‌برداری از وضعیت شکست خورده کامل عرب‌ها بوده و کشورهای اسلامی نیز وضعیتی مشابه نسبت به موضع فلسطین دارند. شاهد آن هستیم که امروز ترکیه درگیر موضوع سوریه و کُردها در شمال سوریه بوده و تنها ایران است که همچنان به موضوع فلسطین می‌پردازد. واقعیت این است که اگر ایران و سوریه نبودند موضوع فلسطین از بین رفته بود. جامعه بین‌الملل نیز هیچگونه واکنشی به جنایت‌های اسرائیل نشان نمی‌دهد و روسیه و چین نیز در این زمینه سکوت پیشه کرده است. به همین دلیل فلسطینی‌ها کاملا خود را تنها می‌بینند و صهیونیست‌ها نیز شرایط کنونی را فرصت منحصر بفردی برای خود می‌دانند. صهیونیست‌ها به راحتی در تظاهرات روزهای گذشته در نوار غزه 18 فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از 1000 نفر دیگر نیز مجروح شدند. به موضع مصر در قبال این جنایت‌ها بنگرید. گویی که رویدادهای اخیر برای مصر هیچ اهمیتی نداشته است. دلیل این بی تحرکی فشارهای آمریکا و عربستان است تا موضوع فلسطین یکسره شده و آمریکا شکست‌های خود در منطقه را متوقف کند./۸۴۷/ب۱۰۱/ف

ارسال نظرات