۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۵۵۹۸۱۲
آیت الله نمازی:

معرفت الله، جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بیمه می کند

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: اگر مي خواهيم جوانان را در برابر تهاجم فرهنگي دشمن بيمه كنيم يك راه بيشتر نداريم و آن هم مسلح كردن آنها به سلاح معرفت الله است.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر یکشنبه در جمع معتكفان شهرستان كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان از عقل به عنوان يكي از ابزار برتري انسان بر حيوان نام برد و گفت: در قرآن 17 مرتبه از واژه عقل استفاده شده و انسان عاقل را تشويق به تفكر درباره آثار و نتيجه سود زيان اعمال خود كرده است.

وي با اشاره به اينكه انسان عاقل براي انجام هركاري ابتدا در باره آن تفكر مي‌كند، اما انسان جاهل ابتدا به انجام كار اهتمام دارد و بعد در باره آن تفكر مي كند، ابراز داشت: تعريف فكر و تفكر همان به كار انداختن عقل و قوه عاقله است.

آيت الله نمازي ادامه داد: انسان معتكف نيز هنگام اعتكاف از همه تعلقات دنيا خارج مي شود و براي محاسبه اعمال خود و تصميم گيري نياز به فضاي امن و آرام  دارد كه اين فضا در برنامه هاي اعتكاف فراهم مي شود.

به گفته وي، يكي از آثار و بركات اعتكاف فكر كردن و تفكر در گذشته و حال و آينده انسان است و بايد از اين ظرفيت نهايت استفاده و بهره برداري را داشت.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه حب دنيا و تعلقات دنيا جوانها را به بيراهه مي‌كشاند، گفت: اگر مي خواهيم جوانان را در برابر تهاجم فرهنگي دشمن بيمه كنيم يك راه بيشتر نداريم و آن هم مسلح كردن آنها به سلاح معرفت الله است.

نماينده ولي فقيه در كاشان بيمه شدن جوانان در برابر تهاجم فرهنگي را در گرو مسلح كردن جوانان به سلاح معرفت الله دانست و اظهار داشت: جوانان براي انتخاب معشوق بايد كسي را به عنوان معشوق خود انتخاب كنند كه همه زيبايي ها را يك جا داشته باشند.

آيت الله نمازي گفت: اگر جوانان به خدا معرفت پيدا كنند، خدا را به عنوان معشوق خود انتخاب خواهند كرد چرا كه خداوند بهترين معشوقي است كه همه زيبايي ماندگار را يك جا در خود دارد.

وي با تأكيد بر اينكه هيچ كس و هيچ چيز به غير از خدا شايسته عشق بازي براي انسان نيست عنوان كرد: تمامي زيبايي ها در ذات اقدس خدا است و اگر انسان قصد دارد براي خود معشوقي را انتخاب كند هيچ كس شايسته تر از خدا نيست و تنها چيزي كه جوان را در برابر تهاجم فرهنگي دشمن بيمه مي كند تعلق به زيبايي خدا است.

نماينده ولي فقيه در كاشان از اصول دين به عنوان نخستين اصل توحيد و خداباوري نام برد و اظهار داشت: تمامي دستگاه هاي فرهنگي و علمي، دانشگاه و حوزه بايد جوانان را به درجه اي از معرفت برسانند كه عاشق خدا باشند و با خدا عشق بازي كنند.

آيت الله نمازي با تأكيد بر اينكه معرفت شناسي را بايد به قلب جوانها پمپاژ كرد عنوان كرد: اگر جوانها به خدا معرفت پيدا كنند، جاذبه هاي دنيا و تعلقات دنيا نخواهد توانست آنها را فريب دهد و مجذوب خود كند.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين تنها راه نجات انسان را رسيدن به معرفت الله دانست و افزود: انسان اگر به خدا معرفت پيدا كند به غير از خدا چيز ديگري را نخواهد ديد.

آيت الله نمازي در ادامه از اعتكاف به عنوان يكي از احكام الهي نام برد و افزود: اعتكاف در نظام توحيدي مستحب است اما اگر براي انجام آن قسم ياد كند و يا نذر كند واجب مي شود.

وي با اشاره به اينكه اعتكاف يكي از سنت هاي الهي است، افزود: پيامبر اكرم(ص) مقيد به برگزاري اعتكاف آن هم در ماه رمضان بودند و فلسفه اعتكاف اين است كه انسان سه روز را از خانه و محل زندگي و جامعه جدا و فراغت كامل براي تفكر درباره مسائل گذشته و حال و آينده خود داشته باشد.

نماينده ولي فقيه در كاشان با بیان اينكه اعتكاف يكي از فرصت هاي بي بديلي است كه بايد نهايت بهره برداري از آن داشت و دستاوردهاي اعتكاف را با كنترل چشم و گوش و زبان حفظ كرد، ابراز داشت: دستاوردهاي اعتكاف سرمايه بزرگي است كه بايد اين سرمايه حفظ  شود و با دست پر سال 97 را ادامه داد./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات